"פיץ' פרפקט" – ביקורת

"פיצ' פרפקט". אנה קנדריק, רבל ווילסון.

"פיצ' פרפקט". אנה קנדריק, רבל ווילסון.

אם אתם מחפשים אחר סרט נעורים, שהוא גם סרט בנות – משהו כיפי לחג החנוכה – "פיץ' פרפקט" יענה על משאלתכם. הסרט נראה כמו אחיו התאום של סאגת הריקודים "סטפ אפ", רק הפעם בתחום השירה, ולמזלו באופן פחות צעקני ותזזיתי. על אף רמה מינורית של בדיחות חסרות טעם בנושא יציאות גופניות, הסרט מקפיד להישאר תמים ומלא רוח נעורים כך שאם סרטי תחרויות תיכונים עושה לכם את זה, פנו שעה וחצי ותהנו מחוויה קלילה ומטופשת בדיוק במידה הנעימה.

ג'ייסון מור הוא במאי הסרט אך עיקר עבודתו היא מתחום הטלוויזיה. מור ביים רבים מפרקי סדרות אמריקאיות כגון דוסון קריק, אוורווד, אחים ואחיות ובהתאם הטעם הכל אמריקאי של ערכים חינוכיים נשמר בסרט הנוכחי. לצד זאת חשוב לציין שיחסית אל אותן סדרות, פיץ' פרפקט מציע קצת יותר חיספוס וכך נמנעת ברגע האחרון תחושה שלפנינו פשוט פרק ארוך מהרגיל של הסידרה glee. מה שנותן לסרט את העוקץ המיוחל היא בעיקר השחקנית רבל ווילסון ועל כך מיד.

העלילה מתמקדת בבקה (אנה קנדריק הפופולרית לאחרונה והמוכרת מסרטים כגון "למה לצפות כשאתם מצפים" ו"50/50"). חלומה של בקה הוא לעבור ללוס אנג'לס וליצור מוסיקה באופן מקצועי, אך אביה (ג'ון בנג'מין היקי שזכור לטוב מהסדרה "מזל סרטן", בתפקיד דלוח למדי), מחייב אותה להתחיל לימודי קולג'. כאשר האב מתחייב כי במידה ובתום השנה בקה עדיין תדבוק בחלומה המוסיקלי הוא יסייע להגשימו, זו מתעודדת ומוכנה לקחת על עצמה את התנאי שהוא מציב והוא ניסיון אמיתי לקחת חלק בחיים הסטודנטיאלים. על מנת לעשות כן, בקה מצטרפת למועדון שירה וותיק בקמפוס שכל מהותו היא יצירת מוסיקה בעזרת הפה וניסיונה להשתלב בין חברותיו אך גם לא לאבד את עצמה, יילמד אותה רבות.

אחת מנקודות החוזק של הסרט הן חברותיה למועדון של בקה שבאופן מפתיע מציעות אנסמבל לא שיגרתי ומשעשע ומי שבולטת, שלא לומר שולטת, ביניהן היא הקומיקאית האדירה רבל ווילסון ("מסיבת רווקות" ו"הרווקה" שיצא ממש אוטוטו). ווילסון מגלמת את איימי השמנה המתעקשת להציג את עצמה כך על מנת למנוע מאחרים את התענוג לעשות כן מאחורי גבה. האופן בו ווילסון מגלמת את איימי הופך אותה לכל דבר מאשר הסטריאוטיפ של בחורה שמנה ודחויה ולמעשה כל סצנה איתה היא כל כך מהנה שיש אפשרות שאם לא מכל סיבה אחרת, שווה ללצפות בסרט רק בשבילה. פלפל נוסף מתקבל בזכות אליזבת' בנקס הנהדרת ("משחקי הרעב", "זאק ומירי עושים פורנו"), וג'ון מייקל היגינס ("יס מן"), המגלמים את מנחי תחרויות השירה ועושים זאת בצורה מצחיקה ומטורללת.

לסיכום, סרט חמוד המתאים בעיקר לבני נוער שרוצים לראות את בני גילם מזמרים, מתאהבים ואפילו לומדים מעט על החיים, ואת כל זה עושים בצורה נעימה ומחוייכת.

דירוג: ★★★☆☆

פיצ' פרפקט (ארה"ב, 2012)
בימוי: ג'ייסון מור | תסריט: קיי קניון, מיקי רפקין | משחק: אליזבת' בנקס, אנה קנדריק, אלכסיס נאפ, רבל ווילסון
הפצה: החל מה-06.12.2012 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?