אהרון סורקין על סרט הסטיב ג'ובס שלו: רק 3 סצינות שתתרחשנה בזמן אמת

התסריטאי אהרון סורקין ("הרשת החברתית", "חדר החדשות") חשף בכנס הירו (Hero Summit) כי הסרט שהוא כותב כעת על חייו של מייסד חברת אפל האגדי, סטיב ג'ובס, יעמוד על 3 סצינות בלבד, בנות 30 דקות כל אחת שתוגשנה בזמן אמת. הסצינות תתארנה את המתרחש מאחורי הקלעים של שלוש השקות מפתח בתולדותיה של חברת אפל: המקינטוש הראשון (Macintosh, 1984), נקסט קיוב (NeXTcube, 1990) והאייפוד (iPod, 2001).

סורקין ידוע בתור תסריטאי שאוהב לקדם את העלילה באמצעות דיאלוגים ארוכים מאד, ואף מהירים לרוב. 3 סצינות בלבד אך ארוכות כל כך מדגישות שזה גם הכיוון שהוא הולך לנקוט בסרטו של סטיב ג'ובס, הנחשב לאחד האנשים היצירתיים ביותר שחיו כאן בעשורים האחרונים. על הישגיו נמנים מחשבי המק והאיי-מק הפופולרים, האייפוד והאייפון המהפכני, הזנקתה של חברת אפל מחברה גוססת (לאחר שפוטר ממנה אי שם בעברה) לאחת החברות האמריקאיות הרווחיות ביותר בשוק, ואפילו הזנקתם של אולפני פיקסאר למה שהם היום.

סורקין ככל הנראה בחר תחנות (מצגות) קרובות דיין בחייו של ג'ובס, אך עדין משמעותיות מספיק, על פני תיאור ה-תחנות ה-גדולות ביותר (לטעמי, השקת האייפון ב-2007 די שינתה את העולם). מקינטוש היה המחשב הראשון שהצליח מסחרית לשלב עכבר וממשק משתמש מתאים, ואילו נקסט-קיוב היה המחשב הראשון שסטיב ג'ובס יצר בחברת נקסט ולא באפל. לדעתי, הכנסת האייפוד לקלחת (ולא האיי-מק, שהצליח להפוך שוב את אפל לחברה מרוויחה) נועדה לקשר בין ג'ובס לבין ממשק משתמש שמופעל בנגיעה (אמנם לא על מסך כמו באייפון, אבל גם לא בכפתורי חומרה כמו המוצרים שהיו עד אז מצליחים-מסחרית בשוק).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?