חבילה צרה ב-HOT וב-yes – השוואה

yes hotחברות הטלויזיה הרב-ערוצית HOT ו-yes אולצו בידי משרד התקשורת להציע ללקוחות חבילות ערוצים צרות, שיאפשרו לצרכנים הביתיים לקבל תוספת מינימלית של ערוצים במחיר שפוי. הבשורה האמיתית עוד לא הגיעה, והחברות טרם הגיעו לרצפת המחיר שהן מסוגלות לרדת אליה, אבל בינתים מי שירצה להוזיל עלויות מבלי לוותר על ה-VOD שלהן, למשל, יוכל להנות מהמחירים הנמוכים יותר שכן הוצעו.

השינוי הגדול צפוי לבוא בעתיד הלא-רחוק, כאשר שתי השחקניות החדשות מתחום הסלולר – אורנג' וסלקום – תיכנסנה לשוק הטלויזיה גם הן ותוזילנה את המחירים אל מתחת ל-90 ש"ח, על פי הצפי. בינתים, הנה מה שיש:

השוואת מחירים

מחיר הפתיחה זהה עבור החבילה הצרה של הוט ושל יס: 129 ש"ח לחודש, עבור מצטרפים חדשים.

ההבדל בין המחירים הוא משך הזמן שיחזיק: יס תעניק לכם את המחיר הזה לשנה בלבד, בעוד הוט תמשיך אותו ל-18 חודשים (שנה וחצי). לאחר התקופות הללו, יעלה המחיר ל-149 ש"ח לחודש (שהוא גם המחיר ללקוחות קיימים של שתי החברות).

המחירים הם עבור הצפיה בקבוצת הערוצים, ויש להוסיף עליהם גם את עלויות הממירים הדיגיטלים (שהחברות מחכירות). מנגד, לקוחות עידן+ ישלמו חד-פעמית על הממיר הדיגיטלי, ולא ישלמו כסף נוסף על הערוצים שמשודרים.

השוואת ערוצים

הערוצים המשותפים להוט, ליס ולעידן+ הם: הערוץ הראשון 1, ערוץ 10, ערוץ 2, חינוכית 23, ערוץ הכנסת 99, מוסיקה 24, ערוץ 33 והערוצים דוברי השפות: 9 ברוסית ו-HalaTV (הלא טי.וי) בערבית, וערוצים להאזנה לתחנות הרדיו הישראליות.

יס הוסיפה: ערוץ one לספורט (מקבוצת ידיעות אחרונות, על פני ערוץ הספורט של חברת RGE), ערוץ הילדים (של נגה תקשורת), ערוץ יס דוקו, ערוץ הסדרות yes Base, והערוץ הקהילתי 98.

הוט מצידה הוסיפה: גם כן את ערוץ one לספורט, ערוץ זום (ZOOM) לילדים (מבית חיים סבן ואבי בר), ערוץ הסרטים HOT Films, ערוץ הסדרות HOT Family וערוץ HOT Music (שמאפשר לשמוע 4 ערוצי מוסיקה בנוסף לתחנות הרדיו הישראליות).

סה"כ בגזרת כמות הערוצים, ידה של הוט על העליונה עם 16 ערוצים מול 15 שמציעה יס.

הוספת ערוצים

הוט אינה מאפשרת הוספת ערוצים (למעט VOD) גם בתוספת תשלום, אך יס מצידה כן מאפשרת להוסיף חבילות ערוצים, כגון חבילת ספורט, סרטים וכדומה. לכל חבילה ביס יש את מחירה שלה, ובאתר החברה ניתן ליצור סימולציה של המחיר הכולל.

השוואת ממירים

לקוחות הוט יזכו להשתמש בממיר הדיגיטלי של הוט, שמגיע עם התכונה המצוינת StartOver (היכולת להתחיל את התוכנית המשודרת, מההתחלה, גם אם העברתם לערוץ באמצע שידורה).

לקוחות יס יקבלו את הממיר הפשוט ביותר, שנטול כל יכולות מיוחדות (כגון הקלטה).

לקוחות עידן+ יכולים לבחור משלל המכשירים בשוק את הממיר שמתאים להם, וישנם אפילו מקלטי טלויזיה שבהם מובנית כבר היכולת לקלוט את שידורי עידן+ (אך עדין נדרש להתקין צלחת לוין על גג המבנה).

VOD

לקוחות הוט ויס לא יוכלו להנות במסגרת החבילות הצרות המינימליות משירותי ה-VOD, אך על פי הערכות, מצב זה יכול להשתנות באמצעות תוספת תשלום. הכרזה רשמית מצד שתי החברות טרם נתבצעה.

חבילות משולבות טלפון, אינטרנט

הוט מציעה ללקוחות חבילת טריפל קומפקטית, שכוללת אינטרנט במהירות 5Mb, טלפון קוי עם 60 דקות שיחה, וכמובן החבילה הצרה לטלויזיה – כל זאת בעלות חודשית של 199 ש"ח.

יס טרם קיבלה את כל האישורים הנדרשים לה כדי להציע חבילת טריפל מתחרה בעזרת החברה-האם שלה, בזק. הקדמת הבחירות לא תרמה לפתרון הנושא, וכמובן שבינתים אין לה תחרות מול הוט בתחום.

סיכום

הוט יס עידן+
מחיר 129 ש"ח למצטרפים חדשים
149 ש"ח כעבור 18 חודשים
129 ש"ח למצטרפים חדשים
149 ש"ח כעבור שנה
עלות חד-פעמית לממיר בלבד
ערוצים 1, 2, 10, 23, 24, 33, 99, 9, הלא.טי.וי, הוט פילמס, הוט פמילי, ערוץ one, ערוץ זום, ערוץ הקניות, ערוץ קהילתי, הוט מיוזיק (סה"כ 16 ערוצים) 1, 2, 10, 23, 24, 33, 99, 9, הלא.טי.וי, יס דוקו, יס בייס, ערוץ one, ערוץ הילדים, ערוץ קהילתי, וערוץ רדיו (סה"כ 15 ערוצים) 1, 2, 10, 23, 24, 33, 99, 9, הלא.טי.וי ותחנות רדיו
הוספת ערוצים אין יש אין
VOD אין אין אין
ממיר בסיסי דיגיטלי, עם StartOver בסיסי ללא יכולות מתקדמות לבחירת הלקוח, אפשרי גם מובנה בטלויזיה
חבילות מתקדמות ניתן לקבל חבילת טריפל הכוללת גם אינטרנט 5Mb וטלפון קווי עם 60 דקות, בעלות של 199 ש"ח טעון אישור מועצות ומשרדי ממשלה, כרגע אין אין
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?