"סופרמן: איש הפלדה" שובר קופות עם 128 מ"ד: קובע שיא פתיחה ביוני

"סופרמן: איש הפלדה". הנרי קביל.

"סופרמן: איש הפלדה". הנרי קביל.

הסרט "סופרמן: איש הפלדה" שבר את הקופות בארה"ב, ועל הדרך את רצף הכישלונות של עיבוד דמות הקומיקס "סופרמן" למסך הגדול (החל מניסיונות שלא יצאו לפועל וכלה ב"סופרמן חוזר" המשמים). "איש הפלדה" גרף 128.7 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון שלו, כולל 12 מיליון הכנסות בערב הפתיחה בחמישי. במנין הימים המסורתי שישי עד ראשון, גרף הסרט 116.6 מיליון דולרים – וקבע שיא פתיחה לחודש יוני – מעל מחזיק השיא עד כה, "צעצוע של סיפור 3" (110.3 מיליון דולרים).

הצלחתו של "איש הפלדה" היתה חשובה במיוחד עבור אולפני ההפקה האחים וורנר, אשר נותרו חסרי סדרות-סרטים קופתיות (פרנצ'ייז) בעקבות סיום "האביר האפל" ו"הארי פוטר". וורנר השקיעו ממיטב כספם בשיווק הסרט בארה"ב (וקצת גם בארץ) במסע יחסי ציבור מדוד ושקול, כיאה לסרט שמעורב בו כריסטופר נולן ("האביר האפל"). יחסי הציבור השקולים כללו טיזרים קצרים שרמזו על חזרתו לקולנוע של אחת הדמויות הקומיקסיות האהובות, ובעיקר הבהירו שמדובר בסרט חזרה למקורות שאינו דורש ידע מוקדם. הריחוק של הסרט מהפעם הקודמת שבה סופרמן עלה על המסך הגדול ("סופרמן חוזר", 2006) היתה גדולה דיה כדי שהקהל לא יחשוש מצפיה בדמות שוב בקולנוע (להבדיל מ"ספיידרמן המופלא" שמעט סבל מקירוב-יתר לסרטים של סאם ריימי).

ההשקעה ב"איש הפלדה" כאמור, השתלמה, וגם השילה מהבמאי זאק סניידר את עננת התקלות הקופתיות האחרונות שלו ("סאקר פאנץ'", "אגדה עם כנפיים").

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?