הישראלים כבשו את הבית הלבן

צ'אנינג טאטום וג'ררד באטלר.

צ'אנינג טאטום וג'ררד באטלר.

סרט הפעולה ההוליוודי "המטרה: הבית הלבן" מבית היוצר הישראלי אבי לרנרדני לרנרבועז דוידזוןדני דימבורט, הצליח להאפיל על סרט הפעולה המתחרה על המיקום: "וושינגטון על הכוונת" שפתח בסוף השבוע האחרון בארה"ב. "וושינגטון על הכוונת" הסתפק בפתיחה בת כ-25.7 מיליון דולרים בקופות (על פי הערכות, כרגע), לעומת "המטרה: הבית הלבן" שפתח רק לפני שלושה חודשים עם 30.3 מיליון דולרים.

כבוד לישראלים, אבל לכאורה ההפרש אינו גבוה כל כך. מאידך, "המטרה: הבית הלבן" היה סרט בתקציב קטן יותר (70 מיליון דולרים), שהשפיעו והפכו את האפקטים לזולים יותר, ולוהק צוות שחקנים סולידי יותר (ג'ררד באטלר וארון אקהארט). כל זאת בהשוואה לתקציב הכפול (150 מיליון דולרים) שקיבל הבמאי המוכר והותיק רולנד אמריך ("2012"), שליהק לתפקיד הראשי את צ'אנינג טאטום לו שלושה סרטים שפתחו אשתקד עם למעלה מ-36 מיליון דולרים כל אחד.

"וושינגטון על הכוונת" כשל בבידול עצמו בצורה ניכרת מספיק מ"המטרה: הבית הלבן", והיו לו עוד מספר נקודות פגיעות: "המטרה" יצא על DVD סמוך לסוף השבוע בארה"ב, במהלך מכוון ומתוזמן היטב ככל הנראה; הקהל הנשי שאוהד את צ'אנינג טאטום העדיף ככל הנראה לצפות בסרט הפעולה עם הכוכבות הנשיות "עצבניות אש" (סנדרה בולוק ומליסה מקארתי) וזה הפך לזוכה הגדול של סוף השבוע עם כ-40 מיליון דולרים; וחובבי האקשן יכלו גם לבחור לצפות ב"מלחמת העולם Z" עם בראד פיט שמקבל באזז חיובי מאד בימים אלו.

שיוכים: שוברי קופות

[…] אצל הצעירים, התמונה יכולה לבלבל. "איש הפלדה" הצליח גם בזכות הופעתו של הנרי קאוויל בתפקיד סופרמן, אך הוא לא הספיק בשביל מותחן-הפעולה הלא-מוצלח "חטיפה לאור יום" (שבו ברוס ויליס מגלם את אביו). צ'אנינג טייטום הוא צעיר, בן 23, שבשנתייים האחרונות זוכה להצלחה אדירה שהובילה להגדלת תפקידו ולתוספת של ימי צילום יקרים ל"ג'י איי ג'ו 2: סוגרים חשבון". אך "וושינגטון על הכוונת", סרט הפעולה הראשון שהוא הוביל, לא היה שובר קופות ענק (פתיחה בגובה 24.8 מיליון דולרים מול 30.3 מיליון הדולרים של &q…). […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?