הפורמטים הישראלים "ילדי ראש הממשלה", "פצועים בראש", "לתפוס את השמיים", "הנשיא X", "מלבי אקספרס", "נויורק" ועוד נמכרו לחו"ל

"פצועים בראש". חנן סביון, גיא עמיר.

"פצועים בראש". חנן סביון, גיא עמיר.

במהלך החודש האחרון נמכרו לחו"ל 9 פורמטים ישראלים: סדרת הדרמה "ילדי ראש הממשלה" ששודרה ב-HOT, נמכרה לשידור ברשת CW; סדרת המתח "פצועים בראש" ששודרה ב-HOT נמכרה לערוץ סינמקס מרשת HBO; הדרמה "לתפוס את השמיים" (2002) נמכרה לחברת ההפקה EOne; פורמט הדרמה-הרומנטית לנוער "מחול השעות" שנמצא בשלב תסריט, נמכר לרשת CW; פורמט המתח "הנשיא X" שגם כן לא עלה לשידור בישראל, נמכר לרשת TNT; הסדרה הקומית "מלבי אקספרס" ששודרה בערוץ 10, נמכרה לרשת Fox; סדרת המתח "נויורק" ששודרה ב-yes והסדרה הקומית "חברות" ששודרה בערוץ 10, נמכרו לרשת CBS; וסדרת הריאלטי "הכוכב הבא" שירשה את "כוכב נולד", נמכרה לערוץ "רסיה 1" הרוסי ולערוץ M6 הצרפתי.

"ילדי ראש הממשלה" היא פרי יצירתם של שחר מגן ונועה רוטמן, נחשבה בארץ לדרמה לקהל הבוגר, נמכרה לרשת הנוער CW. את המכירה ניהלה סוכנות ADD בניצוחה של הדס מוזס ליכטנשטיין, את התיווך ביצע אדם ברקוביץ' מסוכנות CAA, ואת הגרסה ההוליוודית תפיק חברת טימברמן-בוורלי פרודקשנס (Timberman-Beverly Productions). עלילת הסדרה עוקבת אחר משפחתו של ראש הממשלה הנכנס והתמורות בחייהם.

"ילדי ראש הממשלה".

"ילדי ראש הממשלה".

עוד מכרה סוכנות ADD גם את הסדרה "פצועים בראש", פרי יצירתם של גיא עמיר וחנן סביון, שכבר מכרו לפני כשנה את הסדרה "עספור" לרשת פוקס. הפעם, תעלה הסדרה לשידור בערוץ סינמקס (Cinemax) של רשת HBO, ותפיק אותה החברה של ג'רי ברוקהיימר (CSI, "שודדי הקאריבים"). אגב, הגרסה הישראלית עתידה לשוב לעונה שניה במהלך 2014.

באיחור של כמעט עשור מאז שעלתה לראשונה לשידור בישראל, סדרת הדרמה "לתפוס את השמיים" שמבוססת על ספרה של אורה מורג, נמכרה לחברת ההפקה והפצה EOne (או Entertainment One) שתפיק שתי גרסאות לסדרה: בריטית ואמריקאית. את המכירה ניהלה חברת א-קפלה, והסדרה מספרת על התמודדותה של משפחה רגילה אשר אבי המשפחה מתקרב לדת.

"מחול השעות" היא סדרה שלא הופקה בישראל, ונמכרה כתסריט שכתבה אורנה רייז-רביב ("ילדי בנק הזרע", "החוב"). הסדרה מיועדת לנוער, ועל כן נמכרה לערוץ CW (בבעלות CBS). על המכירה היה אחראי אלון ארניה, ויפיקו את הסדרה אלכס קורצמן ורוברט אורצ'י ("סטארטרק"). היא מספרת על כוכבת מפורסמת, שמתוודעת למשפחתה הביולוגית כאשר מתגלה אצלה מחלה הדורשת השתלת איברים מקרוב משפחה. אלא שמשפחתה היא מהעשירות במדינת טקסס וקשורה לקבוצות טרור ערביות, כך שארגון הביון האמריקאי ה-CIA, נכנס לתמונה ומנסה להיעזר בכוכבת נגד משפחתה.

גם "הנשיא X" (או "התעוררות") הינה סדרה שלא הופקה בישראל, ביצירתם של אלון ארניה, ארז תדמור וגיא נתיב, ונמכרה לרשת אמריקאית: TNT. ארניה אחראי גם למכירת הסדרה, שתופק בידי גרג ברלנטי וחברת ההפקות האמריקאית של ארניה. הסדרה שואבת את השראתה מסיפורו של אריאל שרון, אך בעלילתה הוא מתעורר חזרה מהתרדמת וחוזר לחיים הפוליטים.

"מלבי אקספרס". עדי הימלבלוי, מיקי גבע.

"מלבי אקספרס". מיקי גבע עם עדי הימלבלוי.

"מלבי אקספרס" הקומית של מיקי גבע, נמכרה לרשת פוקס. על המכירה היתה אחראית חברת 'דורי מדיה', שהצליחה גם למכור את "חברות" של ליטל שוורץ (גם היא מערוץ 10) ואת "נויורק" של  (ששודרה ב-yes) – לרשת CBS.

הריאלטי "הכוכב הבא" נמכר לערוץ הרוסי "רסיה 1" ולערוץ הצרפתי M6. על המכירה היתה אחראית זכיינית ערוץ 2, 'קשת', שהקרינה לבכירי רשתות שידור מרחבי העולם את התוכנית בשידור חי מישראל, ואיפשרה לכ-200 מוזמניה להתנסות בהצבעה באמצעות האפליקציה. בתוכנית ממשיכת דרכה של "כוכב נולד" הותיקה, מחפשים את הזמר או הזמרת החדשים של ישראל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?