מסתמן: ג. יפית תרכוש את 30% מניות ערוץ 10 שבבעלות רון לאודר

יפית גרינברג, "ג. יפית". צילום באדיבות: יפית גרינברג

יפית גרינברג, "ג. יפית". צילום באדיבות: יפית גרינברג

הפרסומאית יפית גרינברג, הידועה בשם "ג. יפית", מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת חלקו של רון לאודר (30%) במניות ערוץ 10. הערוץ נמצא בימים אלו בסכסוך בין בעלי המניות, אשר מסכן את יכולתו לבקש רישיון לשידורים ב-2015 (והמשך פעילותו). אם העסקה עם גרינברג תצא לדרך, הדבר יציל את הערוץ מנזקי הסכסוך.

גרינברג והנהלת ערוץ 10 נמצאת בימים אלו בפגישות עם לאודר. לאודר מבקש לצמצם אחזקותיו בערוץ, לאחר שהשקיע בו בשנים האחרונות למעלה מ-500 מיליון ש"ח – אך אינו מרוצה מפעילות הערוץ בחודשים האחרונים. אלא שהצרה האמיתית מגיעה מכיוונו של בעל המניות ארנון מילצ'ן, מפיק ישראלי הפועל בארה"ב, אשר דורש לעזוב את הערוץ ולקבל החזר על השקעותיו בערוץ. עד שיקבל את מבוקשו, מילצ'ן מסרב לחתום על בקשת הערוץ לרישיון שידורים מהמדינה, מה שמסכן את יכולת הערוץ להמשיך ולהתקיים.

כדי להפעיל את ערוץ 10 חובה על החברה המפעילה להיות בבעלות של רוב ישראלי. מילצ'ן הוא ישראלי ואילו לאודר אינו אזרח או תושב המדינה, מה שגורם לסירובו של מילצ'ן לחתום על בקשת הרישיון – להיות קריטי. כאן נכנסת גרינברג לתמונה, שברכישת חלקו של לאודר תביא את כמות האחזקות בידיים ישראליות לרוב, ותאפשר את בקשת הרישיון.

עם זאת, עבודתה של גרינברג בתחום הפרסום עשויה להערים קשיים רגולטורים על הרכישה. היא עומדת בראש קבוצת G Group שכוללת חברות פרסום ויחסי ציבור, בינהן "גלעד תדמית" ו"ג. יפית תקשורת ועיתונות". היא מחזיקה גם בעסקי נדל"ן והשקעות אך מוכרת לציבור הרחב בזכות המלצותיה הטלוויזיוניות תחת המותג הנושא את שמה, שהחלו במדור הפרסומי "כדאי" בעיתונות המודפסת בטרם עלה ערוץ 2 לאויר. אם תהפוך לשותפה בערוץ 10, צפויה גרינברג להוריד את מינון הופעותיה במסגרת פינותיה הפרסומיות.

גרינברג הודיעה כי "במשך שנים רבות תעשיית הטלוויזיה היתה טובה אלי, אני רוצה להיות טובה בחזרה, אנסה להעניק מניסיוני לטובת הערוץ. המחשבה על סגירת ערוץ מסחרי, על כל המשתמע מכך – פיטורי עובדים, כרסום בדמוקרטיה – הוא בלתי נתפס בעיני ואנסה לעשות הכל כדי לא להגיע למצב הזה, אינני מבטיחה דבר מלבד השתדלות אמתית וכנה שלי, לנסות לעזור למצב הקיים. רון לא פנה אלי כי יש לי כיסים עמוקים. יש בי נכונות אמתית לתעשיית הטלויזיה בישראל."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?