"חדשות בהפרעה" – ביקורת

מאת רותם יפעת
"חדשות בהפרעה". סטיב קארל, וויל פרל.

"חדשות בהפרעה". סטיב קארל, וויל פרל.

"חדשות בהפרעה", סרט ההמשך של "והרי החדשות", מתעתע בנו הצופים: מצד אחד יש לו עלילה ברורה שבה פועלות דמויות הגיוניות שהיינו מצפים לראות בעולמנו, כאלו שמשקפות את עולם החדשות. אבל מצד שני, הגיבור, רון בורגונדי (וויל פרל) הוא דמות אינפנטילית במובן המילולי של המילה: דמות ילדותית שלא מבינה מה קורה בעולם סביבה, שנדמה שכל התוצאות של הפעולות שלה הן מקריות לחלוטין ומבוססות על מזל או יותר נכון על הצלה של התסריטאים. הפער בין הגיבור הלא מציאותי לבין העולם המציאותי הוא המקור לקומדיה אבל בו בזמן גם מונע מהסרט להפוך לסרט שלם ונדמה יותר כאוסף של גגים או מערכונים.

רק לקראת סיום הסרט, האופי של בורגנדי תואם לאופי של הסרט. הדבר קורה בסצנת קרב, הזויה לחלוטין בין רון והצוות שלו לבין צוותי חדשות משאר העולם (עם הופעות אורח מפתיעות). אבל לאורך שאר הסרט זה נראה כמו עולם בו נותנים אינסוף הזדמנויות למאותגרים שכלית ונטולי כישורים חברתיים. זהו העולם אותו הביא במאי הסרט אדם מקי ("אחים חורגים", "לילות טלדגה") לדרגת אמנות. בכל סרטיו הגיבורים הם וואריאציות של גברים-ילדים מהסוג הזה (ותמיד בגילומם של פרל). אבל בניגוד לגרסה של סיינפלד לחוסר הבגרות הרגשית של הגיבורים, כאן החוסר בגרות בוטה. לעיתים זה מצחיק ולעיתים זה מביך. נראה שיותר מתמיד, הסרט וגיבורו התאחדו עם יוצריו. ללא מאמץ או מחשבה העיקר לעשות.

בתחילת הסרט נראה שחייו של רון טובים מאי פעם: יחד עם אישתו ורוניקה (כריסטינה אפלגייט) הוא עובר לניו יורק שם הם מגישים יחדיו את החדשות. אבל הזוגיות המושלמת מתפרקת כשוורוניקה מקודמת ורון מפוטר. הוא חוזר מובס לסן דייגו עד שרשת חדשות מהפכנית שמשדרת חדשות 24/7 מגייסת אותו ואת הצוות שלו – והוא חוזר לניו יורק כדי לכבוש את ורוניקה ואת עולם החדשות. כמו גילוי הפנצילין, כך גם רון מגלה במקרה את הסוד למהדורת חדשות מצליחה: צריך להראות לאנשים את מה שהם רוצים ולא מה שהם צריכים: סיפורים שמפארים את אמריקה, מזג אוויר מהשטח, המיטב של הספורט – רק טוב בלי רע. הבידור במסווה חדשות מזניק את רון לפריים טיים ויחד עם הצוות שלו הם הדבר החם ביותר בעיר. אבל בהיותו טיפש ותמים הוא עדיין מצליח לעשות את המעשה העיתונאי הנכון וגם להציל את יחסיו עם בנו.

הסרט סובב סביב רון, ו-וויל פרל עושה את וויל פרל בסרטים של אדם מקי (אבל לא רק): אותם שטיקים, אותן מחוות – לא הרבה משתנה אצלו. הומור המתבסס על הגזמה וחוסר עידון. לעיתים זה מצחיק ולעיתים זה מעיק. לצידו חוזרים כריסטינה אפלגייט, פול ראד, סטיב קארל ודיויד קוצ'נר לתפקידיהם מהסרט הקודם ואליהם מצטרפים ג'יימס מרסדן, כריסטן ווייג, גרג קינר ואחרים. פרל, בדומה לרון, לא נותן לאחרים להנות כמעט מאור הזרקורים. היחידים שבולטים הם קארל וויג כזוג אוהבים בעלי כישורים אישיים נמוכים אף יותר משל רון. שאר הדמויות הן בעיקר קטליזטורים לרגעים הקומיים שנובעים מהמפגש שלהם עם רון.

"חדשות בהפרעה". פול ראד, סטיב קארל, וויל פרל, דיויד קוכנר.

"חדשות בהפרעה". פול ראד, סטיב קארל, וויל פרל, דיויד קוכנר.

רון מצליח להיות מהפכן, דווקא בגלל שהוא לא מבין גדול בחדשות, לא חושב באופן מתוחכם אלא פשוט מנסה להבין את הצופים, כי הוא בא מהמקום שלהם. לא ברור על מי הבדיחה כאן: על הצופים או על מקבלי ההחלטות. וזו הבעיה הכי גדולה בסרט: היא מנסה להיות סאטירה על עולם החדשות (ועולם הטלויזיה) ולומר אמירה כלשהי על העולם הזה, אך כמו הגיבור שלה, לא נראה שהושקע בכך מחשבה רבה.

דירוג: ★★☆☆☆

חדשות בהפרעה (ארה"ב, 2013)
בימוי: אדם מק'קיי | תסריט: וויל פרל, אדם מק'קיי, וויל פרל | משחק:וויל פרל, סטיב קארל, פול ראד, דיויד קוכנר, כריסטינה אפלגייט | צילום: אוליבר ווד
הפצה: גלובוס גרופ, החל מה-27.02.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?