האחים אדרי משיקים ערוץ קולנוע ישראלי ב-yes: כמה זמן הוא יחזיק?

yes קולנוע ישראלי.

yes קולנוע ישראלי.

חברת yes וחברת אן.אמ.סי יונייטד של האחים ליאון ומשה אדרי ישיקו יחד בערב יום העצמאות את ערוץ 'yes קולנוע ישראלי', שיוקדש כמתבקש – לסרטים ישראלים. זהו הסיבוב השני של יס עם ערוץ המוקדש לתכנים ישראלים, והפעם הוא גם יתמודד עם תחרות מ-HOT, 'ערוץ הוט בידור ישראלי'.

עם תמיכתה של אן.אמ.סי יונייטד (האמא של חברת ההפצה יונייטד קינג ורשת סינמה סיטי) מאחורי הערוץ, יש לו די והותר תכנים לפרוץ איתם בערב העצמאות, עת יתחיל לשדר באפיק 6. הוא יתחיל בבכורה לסרטים "פלאות" ו"מי מפחד מהזאב הרע". בהמשך הערוץ יקרין את "בית לחם" ו"למלא את החלל" בבכורה טלויזיונית, ואז ימשיך ללהיטי הענק של השנים האחרונות מהספריה של יונייטד – "הערת שוליים", "זוהי סדום", "העולם מצחיק", "עג'מי" – והקלאסיקות שיונייטד רכשה – "חגיגה בסנוקר", "השוטר אזולאי", "הלהקה" וכו'.

הספריה של יונייטד היא עצומה, בזאת אין ספק. בין הסרטים שמוקרנים או הוקרנו לאחרונה בבתי הקולנוע ויעלו בהמשך בערוץ, ניתן למצוא את "מקום בגן עדן", "פנתר לבן", "סוכריות", "לרדת מהעץ", "כידון", "בננות", "בלדה לאביב הבוכה", "הסיפור של יוסי" ואחרים. אבל בישראל לא מופקים מספיק סרטי קולנוע, ועם ההכרה בעובדה כי נוצרים בארץ כ-20-30 סרטים עלילתיים ישראלים מדי שנה (ספק אם סרטי תעודה רבים יזלגו לערוץ הזה, שניצב סמוך מאד לאפיק 8 של 'yes דוקו'), כשגם לא כולם נרכשו על ידי יונייטד, נשאלות השאלות – כמה זמן יצליח הערוץ הזה להתקיים? האם בעתיד הלא-רחוק הערוץ שממותג "קולנוע ישראלי" יכלול גם סדרות טלויזיה (וגם כאלה yes לא מפיקה בעשרות רבות מדי שנה)? והכי חשוב: האם עלייתו של הערוץ, תקצר אף יותר את זמנם של הסרטים הישראלים הפחות-מצליחים של יונייטד בבתי הקולנוע?

לעניות דעתי, כדאי להתענג עליו כל עוד הוא שם. ולהקליט ב-yesMax.

טויוטו

שלום מי זמן רב שאני מחכה לערוץ קולנוע ישראלי מי זה שנים של בקשות שיחוזר הערוץ להפתעתי סוף סוף אחזרתם אותו ואני מאוד שמח ומודה לכם יאיר טויטו

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?