"סקס טייפ" – ביקורת #1

"סקס טייפ". קמרון דיאז, ג'ייסון סיגל.

"סקס טייפ". קמרון דיאז, ג'ייסון סיגל.

הכנת קלטת פורנו ביתית עשויה להיות חוויה מרגשת אך כפי שמוכיח הסרט "סקס טייפ", גם כזו הטומנת בחובה פוטנציאל לצרות צרורות. זוג נשוי המאבד שליטה על קלטת הסקס שהכין מבלה לילה חסר שינה בניסיון למצוא את כל העותקים שדלפו החוצה. בניגוד לצפוי, בטח לאור הכוכבת הראשית- קמרון דיאז, הסרט בהחלט מצליח לרסן את עצמו ורוב הזמן נמנע משימוש בוולגריות קומית מיותרת. כך, גם אם אינו מוותר על ההזדמנות להיות טיפשי ופיזי, המינון של אלה סביר ונוצר סרט משעשע למדי.

בתרבות האמריקאית יש חיבה לקומדיות וולגריות ונמוכות (כפי שהוכיח שוב לאחרונה הסרט "שכנים"), אך "סקס טייפ" מצליחה גם ללכת עם וגם לספק הרגשה של בלי, כנראה בזכות הקומיקאי המככב בה- ג'ייסון סיגל ("החבובות"). לאחר שהסתיימה הסדרה הפופולרית בה כיכב- "איך פגשתי את אמא", סיגל תגבר את עיסוקו בכתיבת תסריטים, הפקות ומשחק והוא נמצא כעת בתקופה מצויינת ומחוזרת בהוליווד. דמותו הגמלונית המלווה בחיוך ביישני, ממצבת אותו כילד טוב, וכך גם כשהוא מפלרטט עם הז'אנר הקומי הנמוך, נוכחותו מצליחה להוסיף להתרחשות נימה רומנטית ותמימה.

גם למי שמרכיב את הצוות העומד מאחורי הסרט וודאי הייתה השפעה על הטון המרוכך יחסית שלו. מלבד סיגל עצמו שהיה חלק מצוות הכותבים, לצידו עבדו קייט אנג'לו, שכתבה עבור הסדרה הקומית הנקיה והשנונה "וויל וגרייס" וניקולס סטולר, שעבד יחד עם סיגל על סרטו "עד החתונה זה יעבור". גם לבמאי הסרט, ג'ייק קסדן ("מורה רעה"), יש ניסיון בבימוי קומדיות מתוקות מאחר והוא מי שמביים את הסדרה המצליחה "הבחורה החדשה", בה מככבת 'ילדה טובה' נוספת, השחקנית זואי דשנל. יחד נוצר צוות המבין כמה דברים ברגעים קומיים אך כאלה שהתמימות והנוסטלגיה נוכחת בהם יותר מאשר התבדחויות על פלוצים ושאר הפרשות. נראה שהאינטליגנציה והנימוס שמסמן סיגל סייעו ל"סקס טייפ" לכייף עם עלילה שעוסקת בסקס מבלי להיכנע לבוטות פרועה ונמוכה מדי.

אנני (דיאז) וג'יי (סיגל), הם זוג נשוי שחיי המין שלו הוכנעו על ידי השיגרה וגידול הילדים. בניסיון לעורר את העניינים, מחליטים השניים להכין קלטת פורנו ביתית לשימוש עצמי, אך בזכות הטכנולוגיה המודרנית זו מופצת ברבים. כאשר השניים מגלים זאת, הם יוצאים למרדף לילי לתיקון הטעות, מנסים להבין היכן נמצאים כל העותקים וכיצד להשיג אותם חזרה.

"סקס טייפ". רוב קורדרי, אלי קמפר.

"סקס טייפ". רוב קורדרי, אלי קמפר.

לצד דיאז וסיגל, מופיעים גם אלי קמפר המתוקה ("מסיבת רווקות") ורובי קורדרי ("העולם על פי דנקן"), כזוג החברים הטובים שמנסים לעזור, וכן רוב לאו, שמוכיח שוב שיש לו חוש הומור ויכולות קומיות טובות. הצוות המקסים מצליח לאזן את הרגעים הטיפשיים (כגון המרדף של כלב השמירה אחר ג'יי) והיומרניים (כגון הנאום של בעל אתר הפורנו, המגולם על ידי ג'ק בלאק המעולה, לזוג המוטרד), ולהעניק לסרט טון מרוכך ואף רגיש. לא ניתן לומר שהסרט מוותר על הזדמנויות להתבדחויות נמוכות או יצירת סצינות מוגזמות אך הוא בהחלט מקפיד להישאר בגבולות הטעם הסביר ואף מספק רגעים קומיים מהנים.

דירוג: ★★★☆☆

סקס טייפ (ארה"ב, 2014)
בימוי: ג'ייק קסדן | תסריט: קייט אנג'לו, ג'ייסון סיגל, ניקולס סטולר | משחק: קמרון דיאז, ג'ייסון סיגל, רוב קורדרי, אלי קמפר, רוב לאו
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-17.07.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?