"חיית הלילה" – ביקורת

"חיית הלילה". ג'ייק ג'ילנהול.

"חיית הלילה". ג'ייק ג'ילנהול.

"חיית הלילה" הוא סרט דרמה העוקב אחרי בחור בשם לו בלום (ג'ייק ג'ילנהול) שמתאהב ברעיון להפוך לצלם חדשות חוץ מקצועי עצמאי בלוס אנג'לס. כלומר, הוא מכיר, מתנסה ולומד איך ומה צריך לעשות כדי להשיג צילומים של תאונות וזירות פשע שיוכל למכור לטלוויזיה.

"חיית הלילה" הוא סרטו הראשון כבמאי של התסריטאי דן גילרוי ובחלקו הראשון של הסרט מראים יפה ובלי דיאלוגים מיותרים את תהליך הלימוד של לו וההתקדמות שלו בנושא ההו-כה-אמריקאי של צלמים עצמאיים שמוכרים חומרים חדשותיים מצולמים לערוצי הטלוויזיה הרבים-מספור שיש בלוס אנג'לס וצריכים למלא שעות על גבי שעות של תכניות אקטואליה.

על אף שהסרט מציג עולם לא מוכר ומסקרן, יש הרגשה שהוא נעשה מאוחר מדי, שהוא כמעט כבר לא רלוונטי. היום בכל מקום יש אנשים עם מצלמות איכותיות בטלפונים שלהם (ואת הסרטונים המתעדים משדרים גם בטלוויזיה), ואפשר לעלות חומרים לאינטרנט -שאולי לא מקבלים עליהם כסף, אך הם יכולים להוביל לפרסום רב וזאת גם דרך להשיג עבודה.

לו בלום הוא שילוב של טרוויס ביקל ורופרט פמפקין, שתי דמויות שגילם רוברט דה נירו (ב"נהג מונית" וב"מלך הקומדיה", בהתאמה). ג'ייק ג'ילנהול הוא שחקן טוב אך הוא לא השחקן המתאים ביותר לתפקיד. הוא ירד במשקל בשביל לגלם את לו ובשנים האחרונות הוא עושה בחירות ברורות כדי להתחמק מתדמית החתיך-היפיוף; ב"אסירים" זה עבד טוב, פה הוא פשוט פחות מתאים.

טוב לראות שוב את רנה רוסו, שפרצה בגדול עם "נשק קטלני 3" (1992) ובסוף שנות ה-90 הקריירה שלה החלה לדעוך. מאז 2005 הופיעה רק בשני סרטי "ת'ור" (2011, 2013) ובמקרה היא נשואה לבמאי-ותסריטאי הסרט דן גילרוי. היא טובה בתפקיד נינה, מפיקה הטלוויזיה שמוכנה לעשות הכול בשביל הרייטינג וכדי לשמור על המשרה שלה.

"חיית הלילה". רנה רוסו.

"חיית הלילה". רנה רוסו.

ללו אין חיים מעבר לשאיפותיו המקצועיות, המטרה האחת והיחידה שיש לו בחיים. לא רואים את משפחתו או את שגרת יומו בבית/מעבר לעבודה ואין לו חברים (רק יריבים מקצועיים, ומישהו שהוא מגייס לשירותיו). הוא מוכן לעשות הכול, כולל לעבור על החוק כדי להשיג כסף ולהתקדם בתחום- מה שהולך נהדר עם העקרונות והמוסר של נינה.

הסרט סוחף ברובו, אך בסופו של דבר מדובר בסיפור לא גדול: הוא מציג עולם מיוחד אך העלילה לא מרתקת; אין מתח, לא מרגישים שלו בסכנה על כך שיעלו על הפשעים והעבירות שלו. יכול להיות שעדיף היה לעקוב אחר סיפורו ועלילותיו במיני סדרה או בסדרת טלוויזיה, בימים אלה שיש סדרות עם מעט פרקים בכל עונה.

דירוג: ★★★☆☆

חיית הלילה (ארה"ב, 2014)
בימוי: דן גילרוי | תסריט: דן גילרוי | משחק: ג'ייק ג'ילנהול, ביל פקסטון, רנה רוסו | מוסיקה מקורית: ג'יימס ניוטון האוורד
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-30.10.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?