השנה, משרד התרבות נגד פסטיבל הנכבה: מבקש להפסיק התמיכה בסינמטק תל אביב

פוסטר פסטיבל הנכבה 2014.

פוסטר פסטיבל "48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נכבה".

שנה אחרי פנית איילת שקד, כעת משרד התרבות והספורט פנה למשרד האוצר בבקשה לשלול תמיכה מסינמטק תל אביב בתגובה לקיום פסטיבל "48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נכבה". הנכבה היא כינוי בערבית ליום החלטת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל, ואת הפסטיבל (השני במספר) יזמה ומארגנת עמותת "זוכרות".

שרת התרבות לימור לבנת, מסרה כי "זהו מצב בלתי סביר בעיני שגוף הנתמך על ידי מדינת ישראל יאפשר לקיים בין כתליו פסטיבל שלם המוקדש כל כולו להטפה כאילו יום הקמת המדינה הוא יום אבל. לא יתכן שהמדינה תישא בעלויות המימון של גוף המעודד דיון במה שמכונה על ידי הפלסטינים 'זכות השיבה'."

תמיכת המדינה בסינמטק תל אביב נחלקת לשנים: כ-230 אלף ש"ח בשנה תומכים בסינמטק עצמו, ועוד 1.8 מיליון ש"ח בשנה תומכים בפסטיבלים המתקיימים בסינמטק תל אביב (פסטיבל הסרטים הגאים, פסטיבל אוטופיה וכן הלאה). לא ברור את איזו תמיכה מבקש המשרד להפסיק, שכן פגיעה בתקציב הפסטיבלים תפגע כמובן בפסטיבלים רבים אחרים לזה.

זוהי כאמור הפעם השניה שהפסטיבל נערך, ושוב נזכרים גופי המדינה להתלונן על כך רק בשבוע עצמו שבו מתקיים הפסטיבל. מה זה יוצר? בעיקר פרסום חינם לפסטיבל. כמו שניתן להבין, מההתרעמות של אשתקד לא יצא כלום, וכנראה שגם מההתרעמות השנה לא יצא כלום.

עדכון 28.11.14: לאחר שהדיון בועדת הכספים של הכנסת הסתיים עקב דיון סוער אך ארוך מספיק כדי שלא יהיה זמן להחלטה – הפסטיבל אכן נפתח כמתוכנן.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?