כן, דבר מוזר קרה היום (א'). איגוד המפרסמים בישראל בחר בתעשית הקולנוע הישראלי כאיש השיווק הטוב ביותר שלו לחודש דצמבר 2007. על פי אתר האיגוד, את התואר קיבל בשם התעשיה, כתריאל שחורי, מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי.
איגוד המפרסמים בישראל בוחר מדי חודש את איש השיווק שעשה לדעתו את התרומה המשמעותית ביותר בתחום. לפני תעשית הקולנוע הישראלי זכה בתואר סמנכ"ל השיווק של בית ההשקעות "אקסלנס נשואה", ערן יניב (לא, לא הזמר). בשנת 2007 אגב, נבחרה רק אישה אחת לצד "התעשיה", היא חנה הרצמן, מנכ"ל עירית חולון.
מסתבר שזו הפעם הראשונה שהאיגוד בוחר בתעשיה שלימה לפרס, על פי גלובס. האיגוד מסר להגנתו, "הוקרתנו כוללת למעשה את כל העוסקים בענף הקולנוע: משקיעים, מפיקים, מפיצים, קרנות עידוד ותמיכה, במאים, עורכים, תסריטאים, צלמים, שחקנים וכל העוסקים במלאכה לפני ומאחורי המצלמה. לכולם יחד תרומה משמעותית לכך שתעשית הקולנוע הינה איכותית, משגשגת ומוערכת בארץ ובעולם".
הסרטים הבולטים של השנה בקולנוע הישראלי היו כמובן "בופור" ו"ביקור התזמורת" שגם עשו הרבה בלאגן לקראת האוסקר (שאני מזכיר, בופור בסוף מייצג). בשנת 2007 צפו 13% מכלל צופי הקולנוע בישראל – בסרטים ישראלים! זה לא הרבה, אבל בהתחשב בכך שב-2002 צפו רק 0.3%, זה נתון נעים לאוזן.