"אל תוך היער" – ביקורת

"אל תוך היער". מריל סטריפ, מקנזי מאוזי.

"אל תוך היער". מריל סטריפ, מקנזי מאוזי.

"אל תוך היער" הוא סרט עם התחלה מבטיחה מאוד, צוות שחקנים מרשים, שירים חביבים ותפניות מפתיעות. הוא נמשך איכשהו יותר משעתיים על אף שהוא לא מכיל הרבה ומרגיש לא יותר מגימיק שאולי עבד כמחזמר מצליח אך נכשל במעבר לקולנוע. מלבד כמה רגעים מצחיקים (הרבה בזכות אמילי בלאנט ואנה קנדריק), אחרי כחצי שעה הסרט דורך במקום וחוזר על עצמו (זה ניגוד?).

אל תוך היער מתקבצות דמויות מאגדות מפורסמות: סינדרלה, כיפה אדומה, ג'ק (שמוכר את פרתו תמורת אפונים קסומות), רפונזל ארוכת השיער (שנקראה בזמנו "פעמונית" בארץ) וגם אופה ואשתו שלא מצליחה להיכנס להיריון. מכשפה אומרת להם לאסוף פריטים מסוימים (כולל גלימה אדומה ופרה לבנה) כדי להסיר את הכישוף שיאפשר לאשת האופה להיכנס להיריון. את רוב התפקידים מגלמים שחקנים מפורסמים, ביניהם: אנה קנדריק המתוקה כסינדרלה, כריס פיין כנסיך שלה, את אשת האופה מגלמת אמילי בלאנט ששיחקה עם מריל סטריפ (שמגלמת את המכשפה) גם ב"השטן לובשת פראדה". וג'וני דפ מופיע בתפקיד קטן מאוד בתפקיד הזאב הרע.

הסרט מבוסס על מחזמר של סטיבן סונדהיים בן ה-84 מ-1987 שכבר שנים רבות מדברים על גרסה קולנועית שלו. על אף שמחזות הזמר שלו מפורסמים בארה"ב, זכו וזוכים להעלאות מחדש ובפרסים רבים, הסרטים על פיהם פחות מצליחים. האחרון שבהם היה "סוויני טוד" של טים ברטון שזכה להצלחה בינונית.

במאי "אל תוך היער", רוב מרשל, התפרסם ככוריאוגרף. הוא זכה בפרס הטוני יחד עם סם מנדס על "קברט" בברודווי; סרטו הראשון של מנדס "אמריקן ביוטי" -שזכה בסרט הטוב ביותר- זיכה אותו באוסקר, סרטו הראשון של מרשל "שיקגו" (ששנאתי) זכה גם הוא בסרט הטוב ביותר ומרשל הסתפק במועמדות בלבד על בימוי הסרט. ב"אל תוך היער" אין ממש ריקודים, זהו סרט מוסיקלי עם שירים, ולא הרבה שירים. נדמה שרוב הזמן חוזרות הדמויות על אותם שלושה שירים. אני יודע שבמחזמר המקורי היו הרבה יותר שירים, ושני שירים חדשים שכתב סונדהיים לסרט בסוף לא נכללו בו.

הבעיה המרכזית של הסרט היא התסריט. במעבר מן הבמה לסרט קולנוע שכחו שאפשר להראות דברים שבמחזמר רק מזכירים. לא רואים, למשל, אפילו רגע משלושת ערבי הנשף שבסוף כל אחד מהם סינדרלה בורחת מנסיך חלומותיה (איך התאהבו, מה עשו, על מה דיברו, ולמה היא בורחת בעצם?); לא רואים את ג'ק בעולם הענקים שבמעלה הגבעול הענק; ומכיוון שאולפני דיסני עומדים מאחורי ההפקה, את הקטעים המזוויעים ריככו או שהם מתרחשים שלא מול המצלמה.

"אל תוך היער".

"אל תוך היער".

הסרט מועמד לשלושה פרסי אוסקר: שחקנית משנה (מריל סטריפ במועמדות ה-19 שלה), עיצוב אמנותי ותלבושות, ורוב הסיכויים שיצא בידיים ריקות (יש לו סיכוי קטן לזכות על תלבושות).

דירוג: ★★½☆☆

אל תוך היער (ארה"ב, 2014)
בימוי: רוב מרשל | תסריט: ג'יימס לאפין | משחק: מריל סטריפ, אנה קנדריק, כריס פייןאמילי בלאנט, לוסי פאנץ' | צילום: דיון ביבי
הפצה: פורום פילם, החל מה-19.02.2015 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?