הוכרזו הסרטים הישראלים בפסטיבל דוקאביב 2015: שחקניות מרוששות, מחתרת ניאו-נאצית רוסית, הורי מתאבדים וגואל רצון

"קרדיט לרצח".

"קרדיט לרצח". צילום: יונתן צ'רני

הוכרזו 13 הסרטים המשתתפים בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב 2015 (ה-17 במספר) לסרטי תעודה, ובינהם "מרוששות" על השחקניות שירדו לעוני סמדר קלצ'ינסקי, דיאן האריס, ענת חלפין וענת גלילי; "17 התחלות על טליה" על השחקנית טליה שפירא ז"ל; "קרדיט לרצח" על מחתרת ניאו-נאצית רוסית; "סוף הנפילה" על המשוררת דליה רביקוביץ'; "על כורחך" על הורים מהקיבוץ ששניים מבניהם התאבדו בצבא; ו"חרוט בגופי" על נשים שנמלטו מגואל רצון.

הפרס הראשי בתחרות הישראלית עומד בגובה 70 אלף ש"ח, ויוענקו עוד פרסים כגון היוצר המבטיח, התחקיר, ולראשונה גם פרס ההלחנה. עוד, נוצרה גם מסגרת תחרותית חדשה לתרבות המקומית על גווניה וגיבוריה, ובה יתחרו 5 סרטים חדשים העוסקים במורשת של גיבורי תרבות על פרס בגובה 10,000 ש"ח.

פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בין ה-7 ל-16 במאי, בסינמטק תל אביב, נמל תל אביב, כיכר הבימה, "בר קיימא" בשכונת פלונטין, גינת לוינסקי, המרכז היהודי-ערבי ביפו, ולראשונה גם במכללת עלמה, בשכונת התקווה ובשכונת יד אליהו. צריך להוקיר כבוד רב למארגני הפסטיבל, שמשתדלים להביא את הקולנוע התיעודי הישראלי לקצוות מרחיקים באוכלוסיה הישראלית, החל מהשכונות החדשות הנכללות ועד למקומות הגיאוגרפים המרוחקים בארץ (עם פסטיבל דוקאביב נגב והגליל).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?