אולפני קולנוע וטלויזיה מתוכננים לקום בירושלים

"סיפור על אהבה וחושך". נטלי פורטמן.

"סיפור על אהבה וחושך". נטלי פורטמן צילמה את הסרט בירושלים, ומככבת בו.

לאחר שמשכו הפקות לבירה בזכות קרן הקולנוע של ירושלים, החלו בעירית ירושלים וברשות לפיתוח העיר לקדם את הצעד הבא: הקמת אולפני קולנוע וטלויזיה, בסגנון של האולפנים ההוליוודים שבשטחם מצטלמים סרטים וסדרות.

העיריה והרשות החלו בימים אלה בתהליך איתור שטח להקמת קומפלקס ענק של אולפנים שבהם יצטלמו הפקות ישראליות (כבר 20% מסרטי הקולנוע הישראלים מצולמים בשנה בירושלים, על פי נתוני העיריה) וזרות (נטלי פורטמן צילמה בירושלים את "סיפור על אהבה וחושך" ויוסף סידר צילם בה את "אופנהיימר" עם ריצ'ארד גיר, בין היתר). העיריה והרשות מחפשות שטח של כ-5,000 מ"ר, ואף בחנו הרחבת מבנים קיימים. במקביל, החלו מגעים עם אולפני קולבר (Culver Studios) האמריקאים, חברת האולפנים השלישית בגודלה בהוליווד, למטרת השתתפות בפרויקט.

הפרויקט הוא חלק מחזונו של ראש העיר ניר ברקת לחמש השנים הקרובות של הבירה, ומתקרא 'ירושלים 2020'. תוכנית 'ירושלים 2020' המלאה ופרטים נוספים על פרויקט האולפנים יחשפו ב-20 במאי, בכנס במוזיאון ישראל. הוא יתחרה באולפני גלובוס גרופ שבנווה אילן (הסמוכים לירושלים, ובעיקר מצולמים בהם מהדורות החדשות והאקטואליה של ערוץ 2), ובאולפני הרצליה (בהם מוקלטת גם הסדרה "פולישוק", המצולמת בחלקה בירושלים).

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?