"עולם היורה" קבע שיא בכורה חדש

"עולם היורה". טיי סימפקינס, ניק רובינסון, כריס פראט, ברייס דאלאס האוורד.

"עולם היורה". טיי סימפקינס, ניק רובינסון, כריס פראט, ברייס דאלאס האוורד.

"עולם היורה" קבע שיא הכנסות חדש לסוף שבוע הבכורה – הן בארה"ב והן בשאר העולם. סרט ההרפתקאות הרביעי בסדרת "פארק היורה", פתח בצפון אמריקה עם 208.8 מיליון דולרים (סכום סופי), ובכך עקף את מחזיק השיא עד כה, "הנוקמים", עם 207.4 מיליון. מדובר, אגב, בסכום המכפיל פי 4 את הפתיחה של הסרט הראשון בסדרה (50.1 מיליון), שגם הוא היה שיא לזמנו. בשאר העולם, פתח "עולם היורה" עם 315.3 מיליון דולרים (בקרב 66 טריטוריות בעולם), ובכך עקף את מחזיק השיא עד כה, "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק שני", עם 314 מיליון.

ריל-די (RealD), החברה שמאחורי טכנולוגית התלת מימד של "עולם היורה", טוענת כי 65% מהמכירות מחוץ לצפון אמריקה היו של הקרנות תלת מימד – אבל אולפני יוניברסל שהפיקו את הסרט, טוענים שהמספר קרוב יותר ל-50%. ריל- די גם טוענים ש-95% מהצופים בסין, ראו את הסרט בתלת מימד, ואחריה באחוזים הינן גרמניה (89%), ברזיל (78%) ורוסיה (74%). מסקר של 'סינמה סקור' (Cinema Score), המגדרים שצפו בסרט בארה"ב היו 52% ממין זכר, ו-48% נקבה. 39% מהצופים היו בני 24 ומטה, ו-61% הנותרים מעל, כמובן.

"עולם היורה" זימן הפתעה נעימה מאד לאולפני יוניברסל. החיזוים ניבו לסרט הכנסות בצפון אמריקה של כחצי ממה שבסופו של דבר נכנס. האולפנים חווים את השנה הטובה ביותר בתולדותם, כשכבר מוקדם יותר השנה "מהיר ועצבני 7" שבר את השיא של החברה בצפון אמריקה ופתח עם 147.2 מיליון דולרים – ואז גם חצה את רף מיליארד הדולרים בהכנסות מסביב לעולם (בזמן שיא). "מהיר" כבר קידם את יוניברסל לשבור את השיא של אולפני פרמאונט מ-2008 ולהגיע בזמן הקצר ביותר למיליארד דולרים בקופות, ומיליארד הדולרים שלו קידמו אותו גם לשבור את השיא של אולפני פוקס מ-2010, ולהגיע בזמן הקצר ביותר ל-3 מיליארד דולרים.

שיוכים: שוברי קופות

[…] דולרים בקופות הקולנוע מסביב לעולם היתה מובטחת אחרי הפתיחה האדירה שלו, אבל הוא בכל זאת הצליח להמתיק את התוצאה עם שבירת שיא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?