פסטיבל חיפה 2015: מפעל חיים לקלוד לנצמן, הבמאי האיראני מוחסן מחמלבאף יו"ר השופטים

מוחסן מחמלבאף

מוחסן מחמלבאף

פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2015 (ה-31 במספר) יעניק לבמאי התיעודי קלוד לנצמן בן ה-90 ("אחרון הלא צדיקים", "שואה") פרס מפעל חיים, ויעמיד בראש חבר השופטים של תחרות הקולנוע העלילתי הישראלי את הבמאי האיראני מוחסן מחמלבאף ("רגע של תמימות"). סרטו הידוע של לנצמן "שואה" יוקרן בעותק דיגיטלי חדש והוא גם יקיים כיתת אמן פתוחה לקהל הרחב, כמו גם מפגש עם סטודנטים לקולנוע תיעודי. מחמלבאף יגיע לפסטיבל עם סרטו האחרון "הנשיא" מאשתקד, כמו גם כמה מסרטיו הבולטים כגון "רגע של תמימות" ו"הגנן" שצולם בגנים הבהאיים בחיפה. גם הוא יקיים כיתת אמן פתוחה לקהל הרחב.

עוד יגיעו לפסטיבל הבמאי פיטר גרינוואי ("הטבח, הגנב, אשתו והמאהבת", "כתוב בעור") עם סרטו החדש "אייזנשטיין בגואנאחואטו" (Eisenstein in Guanajuato); השחקן והבמאי וויין בלייר ("האבנים הכחולות") עם סרטו "ספטמבר בשירז" (Septembers of Shiraz); השחקן והבמאי סרג'יו קסטליטו ואשתו הסופרת מרגרט מצ'אנטיני, להציג את סרטם המבוסס על ספרה "אף אחד לא יכול להציל את עצמו לבד" (You Can’t Save Yourself Alone); והבמאי לוקה גוואדניניו ("אני אהבה") יגיע כמפיק הסרט "אנטוניה" (Antonia) של פרדיננדו צ'יטו פילומרינו; ואחרים.

פסטיבל חיפה יתקיים השנה בין ה-26 בספטמבר ועד ה-5 באוקטובר.

[…] לנצמן פרס מפעל חיים מטעם סינמטק ירושלים, וב-2015 קיבל פרס מפעל חיים מפסטיבל חיפה. הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים (בנו הרביעי נפטר אשתקד […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?