לקראת הסרט "מלחמת הכוכבים 7": כל מה שצריך לדעת על הסדרה

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר". האריסון פורד.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". הריסון פורד עם צ'ובאקה.

ב-17.12.15 כולנו נוכל לראות את הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים": "הכוח מתעורר". זהו הסרט השביעי בסדרה שהחלה בסוף שנות ה-70. "מלחמת הכוכבים" מ-1977 הוא אחד הסרטים הכי טובים שנעשו אי פעם ואחד הסרטים המצוטטים ביותר בתולדות הקולנוע. בכל שבוע בסדרת טלוויזיה כלשהי תשמעו או תראו אזכור כלשהו לצד האפל, דארת' ויידר, הכוח, ווקי, חרבות אור ועוד ועוד.

שנתיים אחרי "מלתעות", הסרט של ג'ורג' לוקאס שינה את המשמעות של סרט שובר קופות. הוא הגדיר מחדש סרטי פעולה, סרטי פעלולים, התחיל את השיגעון של מוצרים נלווים (merchansiding) והפך את הריסון פורד לכוכב. הסרט היה מועמד ל-10 פרסי אוסקר, כולל לסרט הטוב ביותר. מארק האמיל גילם את לוק סקייווקר, פורד את האן סולו, קארי פישר היא הנסיכה ליאה ואלק גינס כאובי וואן קנובי.

לוקאס הקים את חברת האפקטים ILM- Industrial Light & Magic בשביל הסרט, שהוליד שני סרטי המשך: "האימפריה מכה שנית" (1980) ו"שובו של הג'דיי" (1983). את שניהם לוקאס לא ביים ואת התסריט כתב עם אנשים נוספים. רק ב-1981 הוסף לשם של הסרט הראשון המספר "4". זו, כביכול, היתה טרילוגיה מרכזית לסאגת ההרפתקאות בחלל.

לוקאס הפך למיליארדר בזכות סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" ואלפי המוצרים שקשורים להם, כולל ספרים, חולצות, משחקים וצעצועים, כשכל ההכנסות מהם הלכו ישר אליו. הופקו מספר סדרות אנימציה שמתרחשות בעולם של מלחמת הכוכבים ולוקאס הפיק מעט סרטים לאורך השנים. לתקופה מסוימת החל משנות ה-80 חברת האפקטים שלו היתה אחראית לכמעט כל סרט עם אפקטים מתקדמים, כולל "שליחות קטלנית 2", "פארק היורה" ו"הרובוטריקים".

בסוף שנות ה-90 לוקאס הודיע שהוא עובד על טרילוגיה מקדימה, סרטים 1 עד 3, שיעסקו בקורות לפני "מלחמת הכוכבים" המקורי. לוקאס כתב וביים את שלושת הסרטים שחסרו את הדמויות המלהיבות, הדיאלוגים המהנים והמתח שהפכו את שלושת הסרטים הראשונים לפופולריים ומצליחים כל כך.

ב-1999 יצא לקולנוע "מלחמת הכוכבים – פרק 1: אימת הפנטום" בכיכובם של ליאם ניסן, יואן מקגרגור כאובי וואן קנובי ונטלי פורטמן. ג'ייק לויד בן ה-10 גילם את אנקין סקייווקר שהכרנו בסרטים הקודמים כדארת' ויידר ופורטמן את אמם לעתיד של לוק וליאה. כמו במקרה של הטרילוגיה הראשונה, כל שלוש שנים יצא סרט חדש. בשני הסרטים הבאים, "פרק 2: מתקפת המשובטים" (2002) ו"פרק 3: נקמת הסית'" (2005), היידן כריסטיאנסן גילם את אנקין. הסרטים גרפו מאות מיליוני דולר, היו מועמדים לאוסקר, אבל לא צברו אוהדים רבים.

ב-2012 לוקאס מכר לחברת דיסני את חברת "לוקאס-פילם" תמורת 4 מיליארד דולר! דיסני עשו זאת בעיקר בשביל "מלחמת הכוכבים" (העסקה כללה גם את אינדיאנה ג'ונס). כמעט מיד הוכרזה טרילוגיה חדשה, הפקת סרטים 7 עד 9 שתמשיך את הסאגה של הסרטים המקוריים האהובים. אבל דיסני, כמובן, לא מסתפקים רק בזה.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר".

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר".

"מלחמת הכוכבים- פרק 7: הכוח מתעורר" מתרחש 30 שנה אחרי ההתרחשות של "שובו של הג'דיי". הריסון פורד, קארי פישר ומארק האמיל חוזרים, ואליהם מצטרפים דמויות צעירות. אדם דרייבר ("בנות") מגלם דמות של רשע בסרט. ג'יי-ג'יי אברהמס הופקד על בימוי הסרט הראשון. בעוד שנתיים נזכה ל"פרק 8" ושנתיים אחר כך ל"פרק 9". בכל שנה בין הסרטים (ושנה אחרי הסרט האחרון בטרילוגיה החדשה) יגיע לקולנוע סרט שקשור למלחמת הכוכבים. בראשון שבהם, Rogue One: A Star Wars Story, בכיכובם של פליסטי ג'ונס ("התיאוריה של הכול") ודייגו לונה, נגלה איך השיגו את התכניות להשמדת ה-Death Star לפני קורות הסרט הראשון מ-1977.

הסרט החדש הולך להיות אחד הסרטים הכי מצליחים אי פעם, ואולי יעבור את "אוואטר" ויכבוש את הפסגה. אני יודע בעל פה את שלושת הסרטים הראשונים וכבר רוצה לראות את הסרט החדש פעמיים; אני רק מקווה שהוא טוב.

[…] על הגילויים, האזכורים והתפניות שבו. את זו אפתח בכך שחיכיתי מאוד לסרט הזה (כמו עוד כמה אנשים בעולם) ומדובר בסרט המשך טוב ומהנה. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?