הסרטים הטובים ביותר על ספינות מפרש

"בלב ים".

"בלב ים".

לכבוד הסרט החדש "בלב ים" של רון האוורד על צוות ספינה ולוויתן ענק בסיפור שנתן להרמן מלוויל את ההשראה לספרו "מובי דיק", הנה סרטים ומיני סדרה טובים מאוד שמתרחשים על ספינת מפרש. במקרה או שלא, כולם מבוססים על ספרים. הערה: אין פה סרטי צוללות וגם לא את "הרפתקה בפוסידון" המצוין מ-1972, סרט אסונות שבו ספינת השייט הפוכה (ומבוסס גם הוא על ספר).

"המרד על הבאונטי" (1935)
סרט נהדר שמבוסס על ספר שעובד גם לסרטים פחות טובים ב-1962 עם מרלון ברנדו בתפקיד קפטן בליי, וב-1984 עם אנת'וני הופקינס כבליי, יחד עם סוללה מרשימה של שחקנים שכוללת את מל גיבסון, לורנס אוליביה, ליאם ניסן ודניאל דיי לואיס.
ההפקה הזו משנות ה-30 מרשימה עוד יותר בהתחשב בעובדה שבימים ההם הכול צולם בתוך אולפן. הסרט זכה באוסקר לסרט הטוב ביותר, והוא היחיד אי פעם שהיו מועמדים מתוכו שלושה שחקנים ראשיים: צ'רלס לאוטן (קפטן בליי), קלארק גייבל ופרנצ'ט טון.

Captains Courageousכ(1938)
נער צעיר (בגילומו של פרדי ברת'למיו, כוכב גדול בזמנו) נופל מספינת שייט ונמשה מהמים לסירת דייג שספנסר טרייסי מגלם את הקפטן שלה. עם מלווין דאגלס, ליונל ברימור, מיקי רוני וג'ון קרדין. הסרט מבוסס על ספר מאת רודיארד קיפלינג.
טרייסי זכה על תפקידו כדייג ספרדי באוסקר הראשון מתוך השניים הרצופים שלו. הסרט היה מועמד גם לעריכה, תסריט ולסרט הטוב ביותר. במאי הסרט ויקטור פלמינג היה חתום ב-1939 על בימוי "חלף עם הרוח" ו"הקוסם מארץ עוץ".

"מובי דיק". גרגורי פק.

"מובי דיק". גרגורי פק.

"מובי דיק" (1956)
סרטו הנהדר של ג'ון יוסטון מבוסס על ספרו הידוע של הרמן מלוויל. עם גרגורי פק כקפטן אחאב. את התסריט כתב יוסטון עם ריי ברדבורי. בניגוד לקודמים ולבא ברשימה, הוא לא בשחור-לבן.

"בילי באד" (1962)
טרנס סטמפ הצעיר מגלם את בילי באד (אך היה מועמד לאוסקר כשחקן בתפקיד משנה) בסרט שמבוסס על נובלה בלתי גמורה מאת הרמן מלוויל ומחזה. את הסרט ביים השחקן פיטר יוסטינוב, שגם שותף לכתיבת התסריט ומשחק בסרט. עם רוברט ראיין, מלווין דאגלס וג'ון נוויל. אני לא טוב בזכירת סופים של סרטים ולזה יש סוף בלתי נשכח.

"הורנבלואר – ימאי וג'נטלמן"
מיני סדרה בריטית מרשימה ומהנה שמלווה את יורד הים הצעיר הורציו הורנבלואר בהרפתקאותיו בספינות הצי ומלווה אותו כשהוא מסתבך, מתאהב ועולה בדרגות. המיני סדרה שודרה לראשונה ב-1998 והופקו סרטי המשך, האחרון שבהם ב-2003. מבוסס על סדרה בת 12 ספרים מאת סי.אס. פורסטר, שגם כתב את הספר "המלכה האפריקאית" שג'ון יוסטון צילם עם המפרי בוגרט וקתרין הפבורן.
בתפקיד הראשי יואן גריפית', שהופיע בהמשך ב"ארבעת המופלאים", "בלאק הוק דאון", גילם השנה את האדריכל השפל ב"סן אנדראס", וכיכב בסדרה האמריקאית Forever, שירדה לאחרונה אחרי עונה אחת.

"אדון ומפקד: הצד הרחוק של העולם" (2003)
ראסל קרואו הוא הקפטן בסרטו של פיטר ויר, שמבוסס על שניים מסדרה של 20 ספרים מאת פטריק או'בריאן. עם פול בטאני, בילי בויד, ג'יימס ד'ארסי. כמו תמיד, קיוו שזה יוביל לסדרת סרטים; הסרט הרוויח כמעט 100 מיליון דולר בארה"ב אך עלה כ-150 מיליון דולר ובאותה שנה הקהל העדיף את הסרט "שודדי הקאריבים: קללת הפנינה השחורה", הסרט הראשון בכיכובו של ג'וני דפ כקפטן ג'ק ספארו. הסרט היה מועמד ל-10 פרסי אוסקר, כולל הסרט הטוב ביותר, וזכה בשני פרסים: על צילום ועריכת צליל.

לסיום הקטע המוכר והסוחף שכתב ונגליס לסרט הבינוני "1492- מעבר לאופק". לשמוע ולראות את הגלים.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?