מלחמת הכוכבים 7: עכשיו כבר אפשר לדבר על מה שקורה בסרט?

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר". דייזי רידלי, ג'ון בויגה.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". דייזי רידלי, ג'ון בויגה.

הרגו אותו! הוא מופיע רק בסוף! היא…

מעל 100 אלף צופים כבר ראו את הסרט בארץ וביקורת נקייה מגילויים תוכלו לקרוא כאן. אם עוד לא ראיתם את הסרט המדובר ואתם לא רוצים לדעת מה קורה בו, הפסיקו לקרוא עכשיו.
עדיין איתי?

לוק
אז ככה, נפתח בסוף: הסיבה שלוק (מארק האמיל) לא מופיע בקדימון או בכרזה של הסרט היא שהוא כמעט לא מופיע בסרט. הוא מוביל את העלילה, או בעצם: החיפוש אחריו הוא המניע של הכול, אבל הוא מופיע רק בקטע האחרון, ומבטיח תפקיד נכבד יותר (כיודה) בסרטים הבאים. למרות שהאמיל גילם את התפקיד הראשי בטרילוגיה המקורית הוא לא הפך לכוכב כמו הריסון פורד.

הרגו את האן סולו! ומתים נוספים
מי שלא יופיע בסרטים הבאים הוא הריסון פורד (ואני חושב שהוא שמח על כך). בניגוד לאלק גינס (אובי וואן קנובי, כמובן) שדארת' ויידר הרג ב"מלחמת הכוכבים" (1977) והופיע בשני סרטי ההמשך, האן סולו אינו ג'דיי אז אין סיבה שימשיך לסרטים הבאים בתפקיד קטן של רוח.
פורד חזר בצורה נהדרת לתפקיד שפרסם אותו וחסרונו יורגש. גם הכימיה שיש לו עם קארי פישר (ליאה) היא משהו שתרם רבות להצלחת הטרילוגיה המקורית והייתי שמח לראות אותם עוד ביחד.
כמו C-3PO אין לצ'ואי תפקיד ממשי ב"הכוח מתעורר". הם בעיקר מגיבים ומספקים לנו רגעים קומיים. האם אוסקר אייזק יתחבר עם צ'ואי ויתפוס את המקום של הטייס של החבורה? כשהוא מת בתחילת הסרט התפלאתי, אך לא הופתעתי כשהוא צץ שוב אחרי זה.
לעומת זאת, מותה בטרם עת של דמותו של מקס פון סידוב נותרת סימן שאלה. מיהו? האם הוא יחזור באיזושהי צורה בסרטים הבאים? בשביל מה?

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר". האריסון פורד, קארי פישר.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". האריסון פורד, קארי פישר.

הסרט הזה והטרילוגיה המקורית
"מלחמת הכוכבים 7: הכוח מתעורר" מזכיר את שלושת הסרטים הראשונים בהרבה דברים. הוא משתמש בסרט הראשון כמצע לתסריט הזה: ריי גרה בכוכב מדברי כמו לוק, ויש לנו אספני גרוטאות כמו האנשים הנמוכים שאספו את הרובוטים ב-77'; כמו התכניות שהנסיכה ליאה הטמינה ב-R2D2 גם כאן העלילה מתבססת על תכניות סודיות שנשמרו בתוך רובוט, הפעם ב-BB8. במקום "כוכב המוות" (Death Star) יש לנו את ה-Starkiller שבדומה לקודמו כדי להשמידו צריכים לנטרל את הגנותיו מבפנים ויש לירות עליו מחלליות בנקודות מסוימות.
ריי חווה הזיות בדיוק כמו לוק ב"האימפריה מכה שנית", ובשני המקרים רואים את האויב עם חרב אור מאיימת. במקרה של ריי זה לא קורה בכוכב של יודה אלא מתחת לבר שמזכיר את הבר שבו פגשנו לראשונה את האן סולו.
על חללית המליניום פלקון יש את לוח השחמט מהסרט הראשון וגם את הכדור שאתו לוק התאמן בקרבות עם חרב האור שאובי וואן קנובי נתן לו, ואפילו קריאות ההתלהבות מההצלחה בהפלת חלליות הקרב של האויב זהות.
בקרב החלליות הסופי ראינו פרצופים מוכרים מהסרטים הראשונים, חזינו בכוח השכנוע על הכוח… כל אלה (ועוד) מעלים חיוך ומרגשים אך הם רבים מדי והיו צריכים להכניס יותר דברים מקוריים כדי להפוך את זה ליותר מסרט המשך שמכבד את הסרטים המצוינים מלפני מעל 30 שנה.
מה ראינו פה שלא היו בסרטים הקודמים? יש מסכים של מצלמות אבטחה ומעולם לא ראינו את היצורים הקטלניים שהאן מוביל. BB8 הוא רובוט בעל מראה מקורי, אך הוא לא היה קיים לולא חברנו R2D2.
אין בסרט משהו בלתי נשכח שלא מתבסס על הסרטים הקודמים (דיאלוג, צילום, קרב). יש רגע מצחיק מאוד שבו רן הזועם יוצא בקריאה לשומרים הקרובים ואלה בוחרים לברוח מאשר להתמודד אתו.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר".

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר".

תסביך אב וידיים
במהלך הצפייה ב"הכוח מתעורר" בכל פעם שמישהו נורה או נפגע באזור הכתף חששתי שתעוף לו היד או יצטרכו לכרות לו אותה. הספיקו לי כל הידיים הנופלות בטרילוגיה השנייה. אז זה משהו שאני שמח שאין בסרט הזה. אבל למה היו חייבים להפוך את זה לעוד סיפור על אב ובן? לא מספיק "ייבאו" דברים מפעם?
בניגוד לגילוי המרעיש שגם מי שלא צפה בסרטים הראשונים (מי?) יודע אותו: שדארת' ויידר לא רצח את אבא של לוק, כמו שאובי וואן אמר אלא הוא הוא אנקין סקייווקר, אבא של לוק (וליאה), הגילוי שקיילו רן הוא בן קולו, הבן של ליאה והאן סולו לא עורר בי יותר מ: אה, בסדר, טוב. מרגע שהאן הלך לכיוון בן על הגשר כדי לדבר אל לבו היה ברור מה יקרה. מזל שהוא לא הציע לאביו להצטרף אליו למאבק בכוחות האור. ראינו את ליאה מרגישה שהאן מת, אבל איך תקבל את הידיעה שבנם רצח אותו? מה יהיה תפקידה בסרטים הבאים?
ובהקשר המשפחתי הזה, האם נגלה שאנחנו מכירים את אביה של ריי? מיהם ההורים שנטשו אותה כך?

הרעים
קיילו רן הוא לא רשע מרשים או מאיים במיוחד, על אף המסכה השחורה והקול שהוא אימץ בהשראת סבו. הוא נפגע אבל לא מת בסוף (כי ידעו מראש שיהיו שני סרטי המשך). האם גם לבו יתרכך בסרט השלישי או שהוא יהפוך לרשע גמור ואכזר? ומיהו סנוק ההולוגרמה, אבא של הקיסר שדארת' ויידר הרג בסוף "שובו של הג'דיי"? איפה הוא יושב במציאות? מה הוא רוצה? על כמה מהשאלות האלה נקבל תשובות? לא ברור.

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 - הכוח מתעורר".

"מלחמת הכוכבים: פרק 7 – הכוח מתעורר". קיילו רן עם הקסדה של דארת' ויידר.

פרק 8
על חלק מהשאלות נקבל תשובות בסרט בעוד שנתיים. כמה זמן יחלוף בעלילה בין שני הסרטים? האם כמו ב"האימפריה מכה שנית" הוא יתחיל בכוכב מושלג? (מקווה שלא.) לוק הולך לאמן את ריי בדרכי הכוח ויצטרף(?) אליה למאבק בכוחות האפלים. האם נראה את המפגש שלו עם ליאה? חוץ מזה, הם יצטרכו למצוא סיבה טובה שנמשיך לראות את פין מעבר לזה שהוא דואג ומאוהב בריי, שהיא הכוכבת האמיתית של הסרט הראשון ואולי של הטרילוגיה כולה. אולי בכל זאת משהו השתנה מאז 77'.

[…] מבלי לגלות דברים שעדיף לראות. אולי אפרסם בקרוב ביקורת שכוללת פרטים רבים יותר על העלילה ומה חשבתי על הג…. את זו אפתח בכך שחיכיתי מאוד לסרט הזה (כמו עוד כמה אנשים […]

[…] כמו שסרט "מלחמת הכוכבים" צריך להיות. כתבתי כמה דברים על […]

סרט לא רע בכלל.

לא העיף אותי במיוחד

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?