"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" – סוג של ביקורת

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". הנרי קאוויל.

"באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". הנרי קאוויל.

21 נקודות שעלו לי אחרי הצפייה בסרט "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", שמהוות כאן סוג של ביקורת:

  1. הסרט בן שעתיים וחצי ורובו הוא בקרוב לסרטים הבאים בעולם הסרטים של "די-סי קומיקס" שאחראים על הדמויות של באטמן, סופרמן, וונדר-וומן, אקווה-מן, הפלאש ועוד. הסרטים העתידיים כוללים את "ליגת הצדק" ומכאן "שחר הצדק" שבשם הסרט.
  2. רוב הדיאלוגים והעריכה בסרט הם כמו בקרוב לסרט עצמו. קדימון (טריילר) באורך מלא לסרט אמריקאי הוא שתי דקות וחצי. פה זה נמשך, כאמור, שעתיים וחצי.
  3. אל תחפשו שום היגיון במשהו שהדמויות עושות. אין לי מושג מה דיאנה פרינס, בגילומה של גל גדות (כבוד!), עושה במטרופוליס, מה המניעים שלה ומה היא רוצה.

  1. מעולם לא קוראים לדמות של גל גדות "וונדר-וומן", וזו אמורה להיות סוג של הפתעה – גילוי – שיש לה אלטר-אגו.

    "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". גל גדות.

    "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". גל גדות.

  2. משמאלה של וונדר-וומן בתמונה שלה מהעבר ניתן לראות את כריס פיין. השניים כבר צילמו יחד את הסרט "וונדר-וומן" שעתיד לצאת בשנה הבאה. בסרט גם רואים את אקווה-מן, הפלאש ועוד גיבורי-על של "די-סי".
  3. כל בני האדם שמתים או נפגעים בסרט אינם מדממים.
  4. פלאשבקים יכולים להיות דבר טוב מאוד. פלאשבקים לדברים שקרו שעה קודם לכן בסרט הם איומים ונוראיים.
  5. בהתחלה ובסוף יש קריינות מיותרת של ברוס ויין (בן אפלק).
  6. הדמות של לקס לות'ור ממש ממש מעצבנת. אני מחבב את ג'סי אייזנברג ("הרשת החברתית", "ברוכים הבאים לזומבילנד") אבל לא במקרה הזה.
  7. אני מתגעגע/חסרה לי המוזיקה של באטמן שהלחין דני אלפמן לסרטים של טים ברטון. המוזיקה של הנס זימר וג'אנקי אקס-אל בסדר אך לא זכירה.
  8. במסיבה של לקס מתנגן "ואלס מס' 2" של דמיטרי שוסטקוביץ', קטע מוזיקלי שסטנלי קובריק השתמש בו במסיבה המרהיבה בתחילת "עיניים עצומות לרווחה". סביר להניח שבלי הסרט ההוא לא היינו שומעים את הקטע בסרט הזה. זו דוגמה מדהימה חדשה למוזיקה קלאסית שקובריק השתמש בה וכמעט ניכס להקשר שהוא הציג.

    "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". ג'סי אייזנברג.

    "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". ג'סי אייזנברג.

  9. זוכרים את הקטעים המיותרים שהבמאי בן אפלק הכניס לסרטו "גנב עירוני" שבהם רואים אותו מתאמן בלי חולצה? אם לא זה בסדר, תוכלו לראות אותו עושה אותו דבר פה.
  10. בחצי הראשון של הסרט העלילה הקלושה מתרכזת בניסיונות להוציא שם רע לסופרמן החייזר. זה עשוי בצורה גרועה ולא משכנעת. כדי שתושבי העיר ובאטמן יהיו "נגדו".
  11. יש סרטי שואה עם יותר חוש הומור מאשר הסרט הזה.
  12. אין קטע נוסף בסוף הכתוביות כי כל הסרט, כאמור, הוא הכנה לסרט(ים) הבא(ים).
  13. "איש הפלדה" היה יותר טוב, והוא היה בינוני לכל היותר.
  14. כל קטע שמתגלה כסיוט של ברוס ויין הוא מיותר לגמרי. אך דווקא באחד מהם יש קרב שמצולם בשוט אחד רצוף ו(שוב) רואים את כוחו של האמצעי הזה.

    "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". בן אפלק.

    "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק". בן אפלק.

  15. כצפוי, ולמרבה הצער, לא נעשה שימוש בתלת-מימד.
  16. הסרט ירוויח מאות מיליוני דולר כי הוא מסקרן ולא בגלל שהוא טוב.

** בשתי הנקודות הבאות אני מגלה פרטים על הסרט, אז אם אתם רוצים לדעת מה קורה סמנו את השורות הבאות.

  • בקשר למי מנצח, באטמן או סופרמן? הם נלחמים אחד בשני ובקטע מסוים ומסיבה די מגוחכת הם מפסיקים להילחם. בהמשך סופרמן מת, ולא מידיו של באטמן. אחרי מותו הסרט נמשך ונמשך עוד ועוד למרות שברור שהוא יחזור איכשהו בסרטים הבאים (כפי שהוא מת וחזר גם בקומיקס).
  • תפקיד האורח של קווין קוסטנר (האבא המאמץ של קלארק קנט שמת בסרט הקודם) בקטע אחד הוא סתמי, שזו ההגדרה המדויקת של כל הסרט היקר הזה.

באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק (ארה"ב, 2016)
בימוי: זאק סניידר | תסריט: דיויד ס. גויר, כריס טריו | משחק: הנרי קאוויל, בן אפלק, גל גדות, ג'סי אייזנברג, איימי אדמס, ג'רמי איירונס
הפצה: החל מה-24.03.2016 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

מר יונתן דורון ,אני ממש נוטה לא להסכים איתך באופן חד משמעי; באטמן הוא גיבור-העל האהוב עליי ביותר בכל הזמנים ,גדלתי עליו ,ואני אישית חושב שסופרמן מנצח (על אף שלא ראיתי עדיין את הסרט) ,לפי הטריילרים והקליפים ,הסרט לא אמור להיות לפי הביקורת שלך ,ואני חושב שהביקורת השלילית שלך היא הביקורת השלילית ביותר אי פעם שראיתי בחיי על סרט קומיקס כל כך משובח ועשוי טוב.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?