פסטיבל קאן 2016: ערן קולירין חוזר עם סרט חדש "מעבר להרים ולגבעות"; יוסף סידר לא

"מעבר להרים ולגבעות". אלון פדות.

"מעבר להרים ולגבעות". אלון פדות.

הסרטים הישראלים "מעבר להרים ולגבעות" של ערן קולירין ו"עניינים אישיים" של מאהא חאג' התקבלו לפסטיבל קאן 2016 (ה-69 במספר) בצרפת. שני הסרטים יתחרו בתחרות 'מבט מסוים' (Un Certain Regard), השניה ביוקרה לתחרות הרשמית.

"מעבר להרים ולגבעות" מספר על סגן אלוף (אלון פדות, "ברקיע החמישי"), שמשתחרר מהצבא אחרי 27 שנים בשירות קבע. הוא חוזר לביתו ולבני משפחתו מהם היה רחוק שנים ארוכות ומתחיל לעשות את צעדיו הראשונים בחברה האזרחית. הוא מצטרף לחברה המשווקת ערכות דיאטה, אך ההחלטה אט אט מסבכת אותו ואת בני משפחתו. "עניינים אישיים" מספר על אב ואם מזדקנים בנצרת שאינם מדברים ביניהם, והאב מחליט לפנות ולשוחח עם בניו המתגוררים ברמאללה ומעבר לים.

קולירין שב לפסטיבל קאן כמה שנים אחרי "ביקור התזמורת". לצד ההכרזה על המסגרת 'מבט מסוים', הוכרזו גם הסרטים שיתחרו בתחרות הרשמית ויוקרנו מחוץ לתחרות – וציפיה היתה למצוא היכן-שהוא את יוסף סידר עם "אופנהיימר". עם זאת, הבמאי לא ישוב לפסטיבל חמש שנים אחרי ש"הערת שוליים" הוקרן שם.

ישראלים שכן ניתן יהיה למצוא בריביירה הצרפתית הם: אור סיני מבית ספר לקולנוע ולטלויזיה סם שפיגל עם הסרט "אנה" בתחרות הסינפודסיון; בן חכים עם הסרט "מפעילה" במסגרת 'פינה לסרטים קצרים' (Short Film Corner); הבמאי נדב לפיד ישפוט ב'שבוע הביקורת'; והבמאי דוד וולך ישתתף בסדנה בינלאומית עם הפרויקט שלו, "מוות במיטה".

גם משרד התרבות הישראלי החליט להשתתף השנה בפסטיבל קאן, עם ביתן משלו ב'כפר הבינלאומי' (בנוסף לביתן של קרן הקולנוע הישראלי, שהניסיון הקודם להקים לו 'מתחרה' עלתה בחרס בעקבות ביקורת ציבורית). בביתן יוצגו מדי יום בפסטיבל (על כל ימיו) נושאים אחרים, בינהם יום האנימציה, יום לירושלים, יום למפיקים החזקים בענף ועוד.

פסטיבל קאן יתקיים השנה בין ה-11 ועד ה-22 במאי, ויפתח עם הסרט "קפה סוסייטי" (ש.ל.ר, Café Society) של וודי אלן.

 

[…] של ערן קולירין ו"עניינים אישיים" של מאהא חאג' בתחרות 'מבט מסוים' (Un Certain Regard); אור סיני מבית ספר לקולנוע ולטלויזיה סם […]

[…] פולין. "מעבר להרים ולגבעות" מגיע להתמודדות לאחר שהתחרה בתחרות 'מבט מסוים' של פסטיבל קאן 2016, ואילו "תיקון" […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?