ממחר: הקרנות תלת מימדיות בהפצה רחבה בישראל

עד כה, חברת תיאטראות ישראל היתה היחידה להחזיק במקרנים תלת מימדיים בישראל. לגלובוס גרופ היה את ה-HD ואת ה-IMAX, שפחות או יותר ננטשו מיד עם תום הקיץ; וקולנוע לב הביא גם הוא מקרן HD משלו שעבד לטובת "לקרוא ולשרוף" וסיים את תפקידו בכך.

פסח הממשמש ובא הביא איתו בשורה חדשה: 13 אולמות קולנוע של ארבע חברות שונות יקרינו את סרט המשפחה "מפלצות נגד חייזרים" (גם בדיבוב לעברית). גלובוס גרופ עצמה (שמפיצה את הסרט בארץ) מובילה את כמות האולמות שיקרינו את הסרט: שישה אולמות* סך הכל (בכולם המקרן חדש); אחריה תיאטראות ישראל עם חמישה אולמות** (ברובם המקרן חדש); וסינמה סיטי של יונייטד קינג כמו גם קולנוע לב בתל אביב יקרינו במקרן הבודד שרכשו זה עתה.

כןכן, קראתם נכון. גם קולנוע לב רוצה להביא אליו את ההורים והילדודסים ורכש במיוחד – לא פחות – מקרן תלת מימדי שיקרין את הסרט. קולנוע לב שנחשב למפיץ הסרטים הזרים והאיכותיים, פוזל קצת לטובת הגדלת הרווח, שזה הגיוני בעיתות משבר כלכלי. אלא שהדרך משם היא די חלקלקה, ומי יודע, אולי גם סרטי אקשן רוים אפקטים בשירות המין הזכרי* כמו "טרנספורמרס 2" יוקרנו שם עוד כמה חודשים ויתפסו אולמות ל"מתאבק" ול"פרידות" הבאים.

תוספת עריכה: אנשי תעשיה שונים קראו את הידיעה והוציאו את דברי מהקשרם כאילו אני יוצא נגד קולנוע לב ומיני שטויות אחרים. אז הריני להבהיר בתקוה שהפעם דברי לא ישתמעו לשתי פנים:
קולנוע לב היקרים, קניתם מקרן תלת מימדי כדי להגדיל הכנסות דרך ילדים שיבואו לדיזנגוף סנטר? מקובל עלי. בבקשה זכרו כי אתם מהיחידים שבאופן קבוע מיבאים לארץ את הקולנוע הזר האיכותי ואין לכם כמעט תחליף, אז אל תתחילו להקרין גם שוברי קופות הוליוודים. שמרו על היחוד שלכם.

* האולמות של גלובוס גרופ: גלובוס מקס תל אביב, גלובוס מקס נתניה, גלובוס מקס קריון, גלובוס מקס באר שבע, גלובוס ירושלים, גלובוס מקס ראשל"צ.
** האולמות של תיאטראות ישראל: יס פלאנט רמת גן, רב חן רחובות, רב חן הרצליה, יס פלאנט לב המפרץ, רב חן מודיעין.
*** כמובן שאין להבין שאני טוען כי נשים אינן אוהבות סרטי אקשן.

שיוכים: חדשות סרטים
משתמש אנונימי (לא מזוהה)

הגיע הזמן

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?