החויה התלת-מימדית של yesPlanet

כמעט שלושה חודשים אחרי ש"איירון מן" הביא את בשורת ההיי-דפינישן (HD) לארץ, רשת רב-חן ותיאטראות ישראל רוצים להיכנס למשחק גם כן. שחקן החיזוק של רב-חן הוא התלת-מימד, והסרט שנבחר לשאת את הבשורה על כתפיו הוא "מסע אל בטן האדמה" עם ברנדן פרייז'ר.

yesPlanet איילון וחיפה הם שני מסכי התלת-מימד היחידים בארץ שמקרינים סרטים מסחריים, ולא נשמעו כוונות מפי המתחרים לחקות את הרעיון. כנראה בגלל שהסרטים הגדולים שעומדים להגיע בתלת מימד הם סרטים שפורום פילם וא.ד.מטלון הם אלו שיבאו לארץ, ובינהם נכללים "אווטאר" של ג'יימס קמרון וסרטי ההמשך המצופים: "שרק 4" ו"עידן הקרח 3".

אז כמו ההיי-דפינישן, וכמו האיימקס (IMAX), גם התלת-מימד-הדיגיטלי החדש ב-yesPlanet הוא שיפור ניכר מאד מאיכות הצפיה הסטנדרטית היום בישראל, אבל לא מורגש הבדל אמיתי מהשנים המוזכרים לפניו. מה שמאד מיוחד בו, מן הסתם, הוא המימד הנוסף שבאמצעות משקפים מיוחדות, מעניק לצופה חויה מעת לעת שעצמים ודמויות בסרט בוקעים מתוך המסך לתוך אולם הקולנוע. לא פעם מצאתי את עצמי כמעט מושיט יד לתפוס איזה פרפר מעופף מתוך הסרט "מסע אל בטן האדמה", או נבהל ממד-מטר המאיים לחבוט בפני בהתפרצות זעם.

מסע אל בטן האדמה"מסע אל בטן האדמה" הוא סרט עשיר מאד ופנטסטי לחלוטין, כשעל האוירה המשעשעת ומהנה אחראי לא אחר מאשר ברנדן פרייז'ר. פרייז'ר מגלם את הפרופסור טרוור אנדרסון, שיחד עם אחינו, יוצא לבחון את הנתונים הססמוגרפים שמתרחשים בעולם באופן זהה לחלוטין למצב שהיה כשאחיו של טרוור, אבי האחין, נעלם. השתלשלות עניינים צפויה למדי זורקת את השניים יחד עם מדריכת הטיולים שלהם לתוך בטן האדמה שם ימצאו יצורים מדהימים ואוצרות גלומים שלא ראו מעולם. רק בעיה אחת: איך חוזרים חזרה לציביליזציה?

קשה לדעת על מי צריך לכעוס ב"מסע אל בטן האדמה", שכן לא מעט פעמים (בעיקר במערכה הפותחת) המאמץ לנצל את התלת-מימד גובר על שימת הלב לקיטשיות וילדותיות. אין ספק שיוצרי הסרט רצו להתלהב בגולת הכותרת: תלת המימד, אבל לא השכילו למתוח את הגבולות כבר מתחילת הסרט. לפחות בהמשך הם התבגרו, ולאורך כל הדרך ברנדן פרייז'ר וחבריו לקאסט מצליחים להדגים שטותיות כיופית שמכניסה אתכם היטב לעלילה השובבית של הסרט.

[…] כה, חברת תיאטראות ישראל היתה היחידה להחזיק במקרנים תלת מימדיים בישראל. לגלובוס גרופ היה את ה-HD ואת ה-IMAX, שפחות או יותר ננטשו […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?