"וונדר וומן" קבע שיא בכורה בארה"ב לסרט בבימוי אישה: 100.5 מיליון דולרים; ומה עלה בניסוי של דרים-וורקס?

"וונדר וומן". גל גדות.

"וונדר וומן". גל גדות.

סרט הקומיקס "וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות הישראלית, התעלה על כל הציפיות ופתח בצפון אמריקה, על פי הערכות, עם 100.5 מיליון דולרים בקרב 4,165 בתי קולנוע. הסרט ניתץ את כל הציפיות ממנו, שבאולפני ההפקה שלו 'האחים וורנר' עמדו לפני סוף השבוע על כ-65-75 מיליון דולרים בלבד, וזאת כבר אחרי שהביקורות על הסרט בארה"ב היו חיוביות מאד (בטח ביחס לכל סרטי וורנר-לפי-DC-קומיקס האחרונים, כמו "איש הפלדה", "באטמן נגד סופרמן" ו"יחידת המתאבדים"). הציפיות עלו משמעותית לכ-95 מיליון כאשר הקרנות טרום הבכורה של הסרט בחמישי בלילה (שעון ארה"ב, שישי בלילה בישראל) הכניסו לסרט 11 מיליון דולרים – רק טיפה מתחת ל-11.2 מיליון הדולרים ש"שומרי הגלקסיה" הכניס, בטרם סיים את סוף השבוע שלו עם 94.3 מיליון דולרים. אבל, כאמור, גם את הציפיה הזו הצליח הסרט לנצח, וגם הביס את שיא הכנסות הבכורה לסרט בבימויה של אישה, שעד כה החזיק בו "חמישים גוונים של אפור" (2015) בבימויה של סם טיילור-ג'ונסון, עם 85.1 מיליון דולרים.

בעולם העיבודים לקומיקס, מצבו של הסרט "וונדר וומן" הוא מצוין גם כן. בטבלת שוברי הקופות מז'אנר הקומיקס הוא התברג למקום ה-16, מעל "איירון מן" (98.6 מ"ד) ומתחת ל"אקס-מן 3" (102.8 מ"ד). אם משמיטים סרטי המשך מטבלת השוברים בז'אנר, "וונדר" נמצא במקום השישי, מתחת ל"ספיידר-מן" (114.8 מ"ד). מבין סרטי הקומיקס בהובלתה של דמות נשית, "וונדר" לא רואה בכלל מתחרים, כשהמוביל עד כה היה "הרוח במעטפת" (2017) בכיכובה של סקרלט ג'והנסון, עם 18.6 מיליון דולרים בלבד; ועל "אלקטרה" או "אישה חתול" אין בכלל מה לדבר.

בשאר העולם, כלומר מחוץ לצפון אמריקה, הכניס "וונדר" כ-122.5 מיליון דולרים, על פי הערכות, גם כן סכום עצום. 38 מיליון דולרים מתוכם הגיעו מסין. בישראל לא מפרסמים את נתוני הקופות מהר כל כך, אבל ניתן להעריך שהסרט – שנהנה משחקנית ישראלית בסרט הוליוודי – מצליח מאד בזכות התברגותו לראש מצעדי הפופולריות של בתי הקולנוע 'סינמה סיטי' ו'גלובוס מקס'.

"קפטן תחתונים: הסרט".

"קפטן תחתונים: הסרט".

ברם, לא רק "וונדר וומן" הגיע לבתי הקולנוע בארה"ב וצפון אמריקה בסוף השבוע. סרט המשפחה "קפטן תחתונים: הסרט" פתח עם 23.5 מיליון דולרים בקרב 3,434 בתי קולנוע. אמנם מדובר בהכנסה נמוכה מאד ביחס לסרטי משפחה מאולפנים גדולים, ופה מדובר על אולפני דרים-וורקס שזהו הסרט הכי פחות מכניס שלהם בבכורה, אבל מראש הם התכוננו והפיקו את הסרט בעלות נמוכה (38 מיליון דולרים) ביחס לסרטיהם האחרים (למשל "בייבי בוס" שרק לאחרונה הופיע בקופות, הופק בתקציב של 125 מיליון דולרים – יותר מפי-3). את האנימציה יצרה החברה הקנדית-צרפתית שמאחורי "הנסיך הקטן". האם אנחנו עדים לשחר חדש של סרטי אנימציה זולים (יחסית) מבית אולפנים גדולים? לא בטוח. דרים-וורקס נאבקים על מקומם בעולם, ומנסים להפחית עלויות במקביל להעלאת הכנסות, כדי להציג בחזרה שורה תחתונה של רווחים גבוהים אחרי שנים של אי-הצלחות. עוד מוקדם לשפוט על פי סרט אחד, שספציפית לא הצליח בצפון אמריקה (הוא עוד לא פתח במספיק שווקים מחוצה לה).

"שודדי הקאריביים 5: נקמתו של סלזאר". ג'וני דפ.

"שודדי הקאריביים 5: נקמתו של סלזאר". ג'וני דפ.

"שודדי הקאריביים 5: נקמתו של סלזאר" צנח ב-65.7 אחוזים בהכנסותיו בסופ"ש השני שלו בקופות, והוסיף 21.6 מיליון דולרים בקרב 4,276 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 114.6 מיליון דולרים. מחוץ לצפון אמריקה, הוסיף הסרט עוד 73.8 מיליון דולרים, וסך הכל בשבועיים גרף מעל 500 מיליון דולרים מסביב לעולם (כולל צפון אמריקה). "שומרי הגלקסיה: חלק 2" הוסיף 9.7 מיליון דולרים לכדי 355.5 מיליון ב-5 שבועות; ו"משמר המפרץ" חתם את החמישיה העליונה בטבלת סוף השבוע עם תוספת של 8.5 מיליון דולרים לכדי 41.7 מיליון בשבועיים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?