"רובוטריקים 5" פתח הנמוך בסדרה בארה"ב אך הכי גבוה בסין; "וונדר וומן" שבר שיא וגם עקף את "באטמן נגד סופרמן"

"רובוטריקים 5: האביר האחרון".

"רובוטריקים 5: האביר האחרון".

"רובוטריקים 5: האביר האחרון" פתח בצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה (וגם מחוצה לה), אבל לא מדובר בהישג כביר. נהפוך הוא: הסרט גרף כ-45.3 מיליון דולרים בסוף השבוע, על פי הערכות, ואם מצרפים את הקרנות טרום הבכורה של יום רביעי, מגיעים לכ-69 מיליון דולרים בלבד. זהו שיא שלילי לסדרת הסרטים המצליחה, שכבר הסרט הראשון בה גרף כ-70 מיליון דולרים בסוף שבוע הבכורה שלו נטו (ואם להתחשב בהכנסות יום העצמאות האמריקאי, מגיעים לכ-155 מיליון דולרים בבכורה). ספק אם קברניטי אולפני פאראמאונט מודאגים מהנתונים הללו. עיניהם נשואות כבר זמן מה אל סין, ואכן שם הסרט הצליח להתעלות על כל קודמיו ולגרוף 123.4 מיליון דולרים. בהשוואה ל"רובוטריקים 4", שפתח בסין עם 92 מיליון, זהו גידול של כ-30 מיליון דולרים אשר מסמן חדשות מצוינות לפאראמאונט במדינה.

ברם ב-40 הארצות (שווקים) האחרות שבהן "רובוטריקים 5" פתח, הוא לא עמד בסטנדרט הזה, ובסך הכל הסרט גרף מחוץ לצפון אמריקה כ-196.2 מיליון דולרים, שהם סכום ממש קרוב ל-189.1 מיליון הדולרים של "רובוטריקים 4" מחוץ לצפון אמריקה. יהיה מענין לצפות בריצה של פרק 5 בבתי הקולנוע בארה"ב ובעולם, ולראות האם יצליח להגיע או אפילו להתקרב ל-1.1 מיליארד הדולרים של קודמו. בסופו של דבר, אמנם הריצה עשויה להיות קשה וארוכה, אך תוצאתה הזו בהחלט אפשרית.

"וונדר וומן". גל גדות, פאטי ג'נקינס.

"וונדר וומן". גל גדות עם הבמאית פאטי ג'נקינס.

"וונדר וומן" הוסיף בסוף השבוע עוד 25.2 מיליון דולרים בקרב 3,933 בתי קולנוע בצפון אמריקה, ועד כה בארבעה שבועות גרף 318.4 מיליון דולרים. עם ירידה בת 39 אחוזים בלבד, ובצירוף הידיעה כי בכמות כזו של שבועות, "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (בנ"ס מעתה) צבר רק 311.3 מיליון דולרים – הציפיה כעת היא ש"וונדר וומן" יעקוף את 330 מיליון הדולרים שאיתם סיים "בנ"ס" בכל זמן הריצה שלו באקרנים אוטוטו ויהפוך לסרט המכניס ביותר ביקום הקולנועי של DC בצפון אמריקה. בשאר העולם מצבו של "וונדר וומן" טוב מאד אך פחות מזהיר. 334 מיליון דולרים הכניס הסרט עד כה בשאר העולם, שהם סכום רחוק מ-542 מיליון הדולרים של "בנ"ס" אבל לא כל כך רחוקים מ-377 מיליון הדולרים של "סופרמן: איש הפלדה". בסך הכל, בכל העולם, גרף "וונדר וומן" 683 מיליון דולרים, ושבר את שיא ההכנסות לסרט שבוים בידי אישה (ללא שותף גבר) אשר עד כה החזיק בו "קונג פו פנדה 2" (664.7 מ"ד).

עוד סרט שעל פי ההערכות הכניס 25.2 מיליון דולרים בסוף השבוע הוא "מכוניות 3", שירד ב-53.1 אחוזים מהשבוע שעבר. עד כה צבר הסרט בשבועיים כמעט 100 מיליון דולרים. "טופאק: אול אייז און מי" צלל ב-77.9 אחוזים מדהימים מסוף השבוע הקודם שלו, שהיה הבכורה, אל 5.9 מיליון דולרים בלבד. אמנם הבכורה שלו היתה מעל הציפיות, אבל צלילה כזו היא מוגזמת ומיקמה אותו חמישי בטבלת סוף השבוע עם הכנסות כוללות בשבועיים של 38.6 מיליון דולרים. בין השלב השלישי לחמישי התמקם סרט האימה "47 מטרים מטה" (ש.ל.ר, 47 Meters Down) עם תוספת של 7.4 מיליון דולרים, שהגיעה ל-24.3 מיליון בשבועיים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?