"כוכב הקופים: המלחמה" – ביקורת

"כוכב הקופים: המלחמה".

"כוכב הקופים: המלחמה".

"כוכב הקופים: המלחמה" הוא הפרק השלישי בטרילוגיה מאוד סולידית ואמיצה בעידן הנוכחי בתעשיית הקולנוע. לאחר שני סרטים מצוינים ("כוכב הקופים: המרד", 2011 ו"כוכב הקופים: השחר", 2014) הצפיות גבוהות מאוד, ו"המלחמה" לא מאכזב. עם אפקטים ויזואליים אדירים והמון לב, "כוכב הקופים: המלחמה" הוא סגירה ראויה לסדרה המצוינת הזאת, אף שאינו חף מבעיות.

הבמאי מאט ריבס שוב עושה עבודה מצוינת כמו שעשה בפרק הקודם, "השחר". ברם, "כוכב הקופים: המלחמה" שונה מאוד מהסרט שקדם לו: הוא סרט (קצת בניגוד לשמו) שמתרכז הרבה יותר בדרמה מאשר בפעולה, כלומר, הוא ממש לא סרט מלחמה. הוא לוקח את הזמן ומעמיק בדמויות המצוינות וכבר-אהובות שהכרנו בסרטים הקודמים, הן הקופים. כי כל הסדרה הזאת היא על המסע שהקופים עושים דרך עיניו של סיזר (אנדי סרקיס). סיפור הכחדתה של האנושות נוכח ברקע, וכאן האומץ הגדול של היוצרים, שמצליחים לגרום לצופים להתחבר יותר לחיות מאשר לבני האדם.

סיפורו של "המלחמה" מתרחש שנתיים לאחר האירועים ב"השחר". הקופים בורחים מקולונל אכזרי (וודי הרלסון) והצבא שלו, ומנסים להגן על עצמם ולמצוא מקום בעולם בו הם יוכלו לחיות בשקט. אבל כאשר סיזר, מנהיג הקופים, עובר טרגדיה שאין כמותה, הסיפור משתנה. הוא יוצא למסע נקמה נגד הקולונל האימפריאליסטי שגרם לכאב הכל כך גדול הזה, למרות שזה נגד העקרונות בהם הוא דגל כל חייו.

במסע, סיזר ושלושה חברים, מגלים שעולם האנשים הוא יותר מסובך ממה שהם יכלו לדמיין ושבני האנוש יעשו הכל כדי לשרוד ולהמשיך להיות הגזע הנבחר בכדור הארץ. אפילו אם זה כרוך בלהרוג אחד את השני.

מבחינת משחק, אנדי סרקיס מביא לנו בפעם השלישית התגלמות יוצאת דופן של סיזר, ואפשר להגיד בלי צל של ספק שהוא שייך לקבוצת רוברט דאוני/איירון-מן, יו ג'קמן/וולברין. בשונה מהסרטים הקודמים, יש ב"המלחמה" דמות שמגולמת על ידי סטיב זאן, שהוא אתנחתא קומית מצוינת ומוסיפה לסרט הרבה חן. וודי הרלסון עושה עבודה טובה בדמות של הקולונל, אבל הייתי רוצה שהוא יבלוט יותר, משום שהרבה שחקנים היו יכולים לגלם את הדמות באותו אופן.

"כוכב הקופים: המלחמה".

"כוכב הקופים: המלחמה".

מבחינת אפקטים הסרט פשוט פלא טכנולוגי. הקופים על המסך אמיתיים בצורה יוצאת דופן, בתנועות שלהם, במבטים שלהם, השיער בשלג, בגשם, הכל עשוי ברמה הגבוהה ביותר שהקולנוע יכול להציע. פסקול הסרט, שהולחן על ידי מייקל ג'יאקינו, גם הוא חלק חשוב בסרט מכיוון שיש הרבה רגעים בהם הקופים מדברים בסימנים והמוסיקה מוסיפה רגש לסצינות האלה. כמו כן, יש בסרט הזה הרבה סצנות מרגשות וג'יאקינו מצליח לעלות את ההתרגשות שלנו לרמה אחרת עם הפסקול ברקע.

מה שמעיב על "כוכב הקופים: המלחמה" הוא אוסף רב מדי של צירופי מקרים, שמופיעים בפתאומיות ובאופן בלתי צפוי, ומספקים לגיבורים שלנו פתרון מאולץ במצבים מסובכים. זה גם לא מתאים לסדרה הזאת, ולא יתכן שהסרט השלישי בה יתחיל לחפש קיצורי דרך בפתרונות שלו. הוא לוקח את הזמן כדי שנבין מה קורה, מה המניעים של כל דמות, בלי כמעט אקספוזיציה ואז, הוא ממציא פתרונות משום מקום.

דירוג: ★★★½☆

כוכב הקופים: המלחמה (ארה"ב, 2017)
בימוי: מאט ריבס | תסריט: מארק בומבק, מאט ריבס | משחק: אנדי סרקיס, וודי הארלסון, סטיב זאן, צ'אד רוק, טרי נוטרי | מוסיקה מקורית: מייקל ג'יאצ'ינו
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-13.07.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?