"חזק יותר" – ביקורת

"חזק יותר". ג'ייק ג'ילנהול.

"חזק יותר". ג'ייק ג'ילנהול.

למרות שידעתי למה לצפות, "חזק יותר" הצליח לרגש אותי עד דמעות ואחת הסיבות העיקריות היא המשחק המצוין של כל הקאסט בסרט. מדובר בעיבוד קולנועי שמבוסס על סיפורו ההרואי של ג'ף באומן (ג'ייק ג'ילנהול), שאיבד את שתי רגליו בפיגוע במרתון בבוסטון ב-2013. לא מתייפייף ולא קלישאתי, "חזק יותר" הוא אחד הסרטים הטובים שראיתי השנה.

דיוויד גורדון גרין הצליח בגדול בסרט בכמה מובנים. הוא הצליח להעביר את הכוח ואת הייחודיות של בוסטון באופן ברור ונכון למדיום הקולנועי. מעבר לזה, הוא הצליח להראות לנו משפחה מן השורה, בלי קלישאות, בלי גיבורים ובלי לייפות את התנהגותם, דבר שגרם לסרט להרגיש אמיתי יותר ומציאותי יותר. הרבה יותר קל להתחבר לדמויות כאן, כי הן יכולות להיות השכן שלך, החבר שלך או הבחור שעובד בסופרמרקט בו אתה מבקר בדרך כלל.

בפתיחה של "חזק יותר" אנחנו פוגשים את ג'ף באומן, שלמרות שהוא לא ממוקד לחלוטין וקצת חסר מוטיבציה, הוא בחור שמח וכיפי. הוא גר בדירה קטנה עם אמו (מירנדה ריצ'רדסון) המעשנת הכבדה, שהאידאל שלה על זמן איכות עם בנה הוא בילוי בבר מקומי. כאשר ג'ף לא בעבודתו בסופרמרקט 'קוסטקו', הוא עם החברים שלו, צופה ב'רד סוקס' במושב המזל שלו עם בירת המזל שלו (תירוץ בו הוא משתמש כדי לצאת מהעבודה בזמן למשחק).

הדברים נראים די טוב עבור ג'ף. הוא חי ונושם למען העיר שלו, בוסטון. עד כדי כך שהוא לא הצליח לשמור על הקשר שלו עם החברה שלו, ארין (טטיאנה מאסלני), שזרקה אותו לאחרונה. במאמץ להרשים אותה, ג'ף מבטיח לארין שהוא יהיה על קו הסיום של מרתון בוסטון, כדי לעודד אותה ולאחל לה מזל טוב. ב-15 באפריל 2013, ג'ף קיים את הבטחתו, אך כל עולמו השתנה.

דבר נוסף בו גרין הצליח בענק הוא להוציא את ההכי טוב מהשחקנים שלו. טוב, ג'ייק ג'ילנהול לא צריך יותר מדי כדי להיות מצוין, כבר כמה שנים טובות הוא אחד השחקנים הטובים הפועלים כיום. כאן הוא נעלם לתוך דמות מאוד קשה ומסובכת, הוא מעביר את כל התסכולים והמלחמות הפנימיות שלו באופן מושלם, בהופעה שלדעתי, תביא לו מועמדות לשחקן הטוב ביותר בפרסי האוסקר.

"חזק יותר". ג'ייק ג'ילנהול, טטיאנה מסלני.

"חזק יותר". ג'ייק ג'ילנהול, טטיאנה מסלני.

כמו כן טטיאנה מאסלני, שמגלמת את חברתו ארין, מבריקה בהופעה שלה. נורא קשה לגלם דמות שתפקידה (לפחות בשליש הראשון של הסרט) לא ברור, והיא עושה זאת בצורה מצוינת. כמובן, שלאורך כל הסרט, היא מגישה את הכאב ואת הרצון להיות שם בשביל ג'ף בצורה מושלמת גם. והציון האחרון מבחינת משחק, היא למירנדה ריצ'רדסון, שמגלמת את אמא של ג'ף. היא מביאה את המציאות למסך, שמה את הסרט במקום האמיתי כל כך בו הוא נמצא. היא פשוט מביאה לנו אמא כל כך לא מושלמת, שהיא מושלמת.

נקודה נוספת לטובה הסרט היא בהיבט הטכני. אין שום שלב בסרט בו הרגשתי שעובדים עלי במצבו של ג'ף, חוסר הרגליים שלו ניראה לאורך כל הסרט, אמיתי ביותר. כמובן שחלק מזה הוא המשחק המצוין של ג'ילנהול, אבל מבחינה טכנית, חוסר האיברים נראה מעולה.

"חזק יותר". ג'ייק ג'ילנהול.

"חזק יותר". ג'ייק ג'ילנהול.

הדבר היחיד שאני יכול להגיד נגד "חזק יותר" הוא שבשלב מסוים, הוא היה קצת איטי, אבל מעבר לזה, סרט מרגש, מעניין ומציאותי שפשוט מעורר השראה. סרט כבד במסר, וכבד בדרמה שלא אשכח בקרוב, שווה צפייה.

דירוג: ★★★★½

חזק יותר (ארה"ב, 2017)
בימוי: דיויד גורדון גרין | תסריט: ג'ון פולונו, ג'ף באומן, ברט וויטר | משחק: ג'ייק ג'ילנהול, טטיאנה מסלני, קלנסי בראון | מוסיקה מקורית: מייקל ברוק
הפצה: פורום פילם, החל מה-05.10.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?