"קרב המינים" – ביקורת #2

"קרב המינים". סטיב קארל, אמה סטון.

"קרב המינים". סטיב קארל, אמה סטון.

עוד לא נעשה סרט טוב שמתרחש בעולם הטניס, ו"קרב המינים" הוא עוד אחד לרשימה הזאת. הסרט רוצה ומתכוון להיות יותר מסיפור על טניסאית ומשחק גורלי אך מצליח לפספס את המטרה למרות הכישרונות המעורבים והשעתיים של הסרט.

ב-1973 בילי ג'ין קינג (אמה סטון, "לה לה לנד") בת ה-29, השחקנית מספר אחת בעולם, השתכנעה להיענות להצעה של בובי ריגס שתשחק מולו. על התסריט חתום סיימון בויפוי ("נער החידות ממומביי") על פי סיפור אמיתי, כמובן, שהיה גם בסיס לסרט הטלוויזיה הגרוע "כשבילי ניצחה את בובי" (2001) בכיכובם של הולי הנטר ורון סילבר.

ריגס בן ה-55 היה בעבר שחקן טניס מצליח שמתקשה לוותר על אור הזרקורים, אהבתו להימורים ונישואיו הנוכחיים מצויים בצרות. סטיב קארל הוא ליהוק מושלם כבובי ריגס כי ריגס אהב למשוך תשומת לב, השתטה בהתנדבות, התנהג בחוסר בושה ודיבר שטויות בצרורות כמו קומיקאי, ולקארל יש את היכולת גם להיות דרמטי ונוגע ללב. לעתים נדירות, אפילו בסרטים שמבוססים על סיפורים אמיתיים, יש בסרט שתי דמויות בעלות אותו שם. במקרה הזה יש שני לארי: בעלה של בילי ג'ין ובנו הבכור את בובי (שאותו, אגב, מגלם בנו של ביל פולמן, שמשחק גם הוא בסרט).

סיפור מרתק לא פחות מהמשחק המדובר (שמגיעים אליו בחלקו השני של הסרט) הוא המאבק של הטניסאיות להשוות את סכומי הזכייה שלהן בתחרויות לאלו של הגברים, איך הוקם כמעט במקרה (/בכורח) איגוד הטניסאיות הנפרד מהטניסאים, וחלק גדול מוקדש גם ליחסיה של בילי ג'ין הנשואה לגבר בשם לארי קינג (אוסטין סטוול, שנראה שונה לגמרי ב-Colossal ונראה כמו לקוח משנות ה-70, כמו שצריך) אל ספרית (אנדיראה רייסבורו) והמשמעות של זה לידוענית בשנות ה-70.

מלבד ביל פולמן ("שגעון בחלל", "ליגה משלהן", "היום השלישי"), שחקני המשנה מבוזבזים ולא מקבלים, שרה סילברמן נהנית מאוד מתפקידה אך היא נעלמת לפרקים. אנחנו לא מכירים את שאר השחקניות, יש קטעים מיותרים עם אשתו של בובי ריגס (אליזבת' שאו). אלן קמינג בתפקיד מעצב הבגדים ההומוסקסואל שמבין ללבה של בילי ג'ין. רשימת השחקנים בתפקידים קטנים כוללת את וולאס לנגהאם (שלא הצליח למצוא תפקיד טוב ומשמעותי מאז "המופע של לארי סנדרס") ופרד ארמיסן, שמגלמים בעיקר דמויות רקע שוליות.

זוג הבמאים הנשואים ולארי פאריס וג'ונתן דייטון לא מצליחים לחזור על ההצלחה הקופתית של סרטם "מיס סאנשיין הקטנה". מעבר לכל המרכיבים החשובים, שחזור תקופתי, צילום, משחק, מוזיקה… יש משהו מוחמץ ויותר מדי רגעים שלא מוסיפים דבר ומותחים את זה לסרט בן שעתיים שלוקה בחסר. בסוף הסרט, כמו כל סרט בעשור האחרון שמבוסס על סיפור אמיתי, יש תצלומים של בילי ג'ין ובובי בתקופה שבה מתרחש הסרט, כמו רוצים להוכיח לנו שהם היו נאמנים למה שקרה.

דירוג: ★★½☆☆

קרב המינים (ארה"ב, 2017)
בימוי: ג'ונתן דייטון, ולרי פאריס | תסריט: סיימון ביופוי | משחק: אמה סטון, סטיב קארל, אנדריאה רייזבורו, נטלי מורלס, שרה סילברמן, אלן קאמינג
הפצה: פורום פילם, החל מה-23.11.2017 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?