"הפנתר השחור" עשוי להפוך לאחד מחמשת סרטי גיבור העל הקופתיים ביותר

"הפנתר השחור".

"הפנתר השחור".

סרט הקומיקס "הפנתר השחור", המורכב מבמאי ומשחקנים אפרו-אמריקאים, עשוי להכניס למעלה מ-180 מיליון דולרים בארבעה ימים (יום ב' הוא חג 'יום הנשיא' בארה"ב) או מעל 165 מיליון דולרים בסופ"ש עצמו (שלושה ימים), לפי הערכות של אנליסטים ושל אולפנים מתחרים לאולפני דיסני. סכום כזה יהפוך אותו לאחד מחמשת סרטי גיבור העל הקופתיים ביותר. אם אכן כך, הסרט יתמקם מתחת ל"איירון מן 3" (174.1 מיליון דולרים בשלושה ימים) ויתחרה ראש בראש מול "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" (166 מ"ד, החמישי בטבלה לז'אנר כרגע), כשהבא בטבלה לז'אנר הוא "עלייתו של האביר האפל" (160.9 מ"ד). שלושת סרטי גיבורי העל הקופתיים ביותר בהיסטוריה הם שני סרטי "הנוקמים": הראשון בצמרת עם 207.5 מ"ד, והשני אחריו עם 191.3 מ"ד; ואחריהם "קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים" (179.1 מ"ד).

כבר מתחילת השבוע, ציפו ש"הפנתר" יהפוך לסרט הביכורים הקופתי ביותר של גיבור על (אף על פי שגם הוא הופיע ב"קפטן אמריקה 3: מלחמת האזרחים", אבל זה לא סרט 'שלו'), משניבאו לו הכנסות של ארבעה ימים בגובה 155-170 מיליון דולר (בערך 135 מיליון לשלושה ימי הסופ"ש עצמו). זה מספיק כדי ליטול את התואר מ"דדפול" (152.1 מ"ד בארבעה ימים, 132.5 מ"ד בשלושה).

בכורת הסרט בצפון אמריקה תתרחש אחרי ישראל בגלל פער השעונים (וגם אצלנו יש כבר הקרנות ב-10:30 בבוקר, ואילו בארה"ב הקרנות הטרום-בכורה תחלנה בשעה 19:00 שלהם, שבחוף המזרחי זה 2 בלילה שלנו). עם זאת, הקרנות טרום הבכורה שתחלנה הלילה בארה"ב (זמן שלנו) כבר תבהרנה את התמונה אם אכן ההערכות העדכניות של צפונה מ-180 מיליון עשויות להתממשנה.

שיוכים: שוברי קופות

[…] מגע הקסם של פייגי הוא ביכולת לגרום לקהל להגיע לסרטים על דמויות סוג ג' ועוד לעשות מזה סרט שאינו נופל מאלו של ה"כוכבים" של היקום – זה כבר דורש כישרון וחזון. "הפנתר השחור" שעולה השבוע בארץ ובארה"ב הוא אחד המקרים הללו: לקחו דמות שלא רק שרוב צופי הקולנוע לא שמעו עליה, אלא כזו שרבים מחובבי הקומיקס בקושי קראו אותה ולא רק שנתנו לה סרט משל עצמה אלא גם כזה שצפוי לשבור שיאי הכנסה לסופ"ש בחודש פברואר. […]

[…] הקומיקס "הפנתר השחור" התעלה על הציפיות, והכניס על פי הערכות שמרניות כ-192 מיליון דולרים בסוף […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?