שוברי קופות: "הפנתר השחור" לא מוותר על הכתר; "לילה בטירוף" ו"הכחדה" לפי הציפיות

"לילה בטירוף". ג'ייסון בייטמן, רייצ'ל מק'אדמס.

"לילה בטירוף". ג'ייסון בייטמן, רייצ'ל מק'אדמס.

סרט הקומיקס "הפנתר השחור" ממשיך לשבור שיאים גם בשבוע השני שלו בבתי הקולנוע, ומשאיר מעט מאד מקום למתחרים. הסרט ירד ב-46.5 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר בצפון אמריקה, והוסיף על פי הערכות 108 מיליון דולרים בקרב 4,020 בתי קולנוע. הוא הסרט הרביעי בלבד בהיסטוריה שמצליח להכניס מעל 100 מיליון דולרים בסופ"ש השני שלו בצפון אמריקה, והסכום דה-פקטו מתעלה על מחזיק השיא עד כה: "עולם היורה" עם 106.5 מיליון דולרים. הכנסותיו עד כה מגיעות ל-400 מיליון דולרים, שני רק ל"עולם היורה" בסיכום ההכנסות בתום שבועיים. הקצב חסר המעצורים של "הפנתר" בקופות בצפון אמריקה הוא טוב יותר מהקצב של "הנוקמים" (103 מיליון דולרים בסופ"ש השני), ויכול להפוך אותו לסרט הקופתי ביותר של מארוול. בשאר העולם (לא כולל ארה"ב וקנדה), הכניס "הפנתר" 83.8 מיליון דולרים (בלי סין ויפן!) בסופ"ש השני שלו, והכנסותיו שם הגיעו ל-304 מיליון דולרים. סך הכל הכנסותיו מסביב לעולם הגיעו ל-704 מיליון דולרים.

כש"הפנתר" שולט ביד רמה כל כך בכתר, לסרטים החדשים בבתי הקולנוע בצפון אמריקה נשאר מעט מאד. קומדית האימה-מיסתורין "לילה בטירוף" הכניסה בבכורה שלה בצפון אמריקה 16.6 מיליון דולרים בקרב 3,488 בתי קולנוע. גם פנטסית ההרפתקאות אהודת המבקרים בהובלתן של שחקניות בלבד "הכחדה" (ש.ל.ר, Annihilation) עמדה בציפיות והכניסה בבכורה 11 מיליון דולרים בקרב 2,012 בתי קולנוע. כמות בתי הקולנוע של "הכחדה" היא נמוכה, משום הז'אנר מצמצם-קהל-היעד של הסרט. בשבוע הבא, התחרות המתמשכת מ"הפנתר השחור" ל"הכחדה" תתרחב גם לסרט הפעולה בהובלתה של שחקנית "דרור אדום" עם ג'ניפר לורנס.

אז "לילה בטירוף" התמקם שני בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ו"הכחדה" התמקם רביעי. בינהם ניצב במקום השלישי סרט המשפחה "פיטר ראביט" עם ירידה זעומה של 28.3 אחוזים בהכנסות שהסתכמו ב-12.5 מיליון דולרים בקרב 3,707 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 71.3 מיליון דולרים. "50 גוונים של שחרור" חותם את החמישיה העליונה עם ירידה בת 60 אחוזים בהכנסות שהסתכמו ב-6.9 מיליון דולרים בקרב 3,265 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 89.6 מיליון דולרים.

"יום אחרי יום". קולין פורד, אנגורי רייס.

"יום אחרי יום". קולין פורד, אנגורי רייס.

הדרמה הרומנטית "יום אחרי יום" הסתפקה בבכורה שלה ב-3.1 מיליון דולרים בקרב 1,667 בתי קולנוע, שמיקמו אותה תשיעית בטבלה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?