שוברי קופות: "דרור אדום" קצת נמוך, "הפנתר השחור" בלתי מנוצח

"דרור אדום". ג'ניפר לורנס.

"דרור אדום". ג'ניפר לורנס.

סרט הקומיקס "הפנתר השחור" ממשיך לאחוז בכתר של פסגת טבלת שוברי הקופות לסוף השבוע בצפון אמריקה, ויתרה מכך, הוא גם ממשיך להדהים בהצלחה המסחררת שלו: בתוך שלושה שבועות הוא חצה את רף 500 מיליון הדולרים (501.1 מיליון) בהכנסות מצפון אמריקה לבדה, והוא רק הסרט העשירי שמצליח לעשות זאת. במהלך השבוע הקרוב הוא כבר יהפוך לסרט התשיעי בטבלה המצומצמת של ההכנסות הגבוהות בצפון אמריקה, משיעבור את "היפה והחיה" של אשתקד (504 מ"ד) וכנראה שאחרי סוף השבוע הבא הוא יחלוף גם על פני הבאים בתור, "רוג אחת" (532.2 מ"ד) ו"האביר האפל" (534.9 מ"ד). יתכן שאף יעבור את הסרט השישי בטבלה במרוצת הזמן, "אחרוני הג'דיי" (619 מ"ד). קל לראות את כל זאת משום שבסופ"ש האחרון הכניס הסרט על פי הערכות 65.7 מיליון דולרים בקרב 4,084 בתי קולנוע בצפון אמריקה, ירידה של 41.2 אחוזים בלבד בהכנסות מהשבוע שעבר. גם אם בסופ"ש הבא הוא ירד בחמישים אחוזים (הוא לא), הדבר מסתכם בעוד כ-32 מיליון דולרים – ולפני הסופ"ש עוד יש ימי חול שבהם הוא יוסיף עוד הכנסות.

גם בשאר העולם, "הפנתר השחור" מסחרר: הכניס 396.6 מיליון דולרים, מה ששם את הכנסותיו הכוללות בכל העולם על כמעט 900 מיליון דולרים, וזה עוד בלי סין (לשם הוא יגיע בשבוע הבא). לא רק שקו המיליארד נראה באופק – הוא עשוי להגיע כבר אחרי הסופ"ש הבא, בשבוע הרביעי שלו באקרנים.

מנגד להצלחה המסחררת, מותחן הפעולה "דרור אדום" הכניס בבכורה 17 מיליון דולרים בלבד בקרב 3,056 בתי קולנוע. זה אמנם תואם לציפיות האולפנים מהסרט, אבל זה נמוך מסרטי פעולה אחרים שהובילה אישה: "פצצה אטומית" הכניס בבכורה 18.3 מ"ד ו"הרוח במעטפת" הכניס בבכורה 18.7 מ"ד. אגב, שלושתם לא זכו לרוב מוחלט של צופות ולא צופים. סרט הפעולה "משאלת מוות" התמקם שלישי בטבלה והכניס בבכורה 13 מיליון דולרים בקרב 2,847 בתי קולנוע.

קומדית המיסתורין "לילה בטירוף" ירדה ב-37 אחוזים בהכנסותיה, שהסתכמו בתוספת 10.7 מיליון דולרים בקרב 3,502 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 33.5 מיליון דולרים. וסרט המשפחה "פיטר ראביט" חותם את החמישיה העליונה עם תוספת 10 מיליון דולרים בקרב 3,607 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 84.1 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?