שוברי קופות: בכורה מוצלחת ל"פסיפיק רים 2" ו"הפנתר השחור" החמישי הגדול בהיסטוריה

"פסיפיק רים 2: המרד". סקוט איסטווד, ג'ון בויגה.

"פסיפיק רים 2: המרד". סקוט איסטווד, ג'ון בויגה.

אחרי שישה שבועות, וירידה מתונה מאד בהכנסות מדי שבוע, סרט הקומיקס "הפנתר השחור" הודח מצמרת טבלת שוברי הקופות השבועית, והוחלף בידי סרט הפעולה ההמשכי "פסיפיק רים 2: המרד". ברם הכנסותיו של "הפנתר" עדין היו יחסית גבוהות בסופ"ש האחרון, ודחפו אותו אל 630.9 מיליון דולרים. בכך, הוא נטל את תואר 'סרט הקומיקס המכניס ביותר בכל הזמנים' מ"הנוקמים" (623.3 מ"ד) והתמקם חמישי בטבלת שוברי הקופות הגדולים ביותר בכל הזמנים בצפון אמריקה. הבאים בתור בטבלה הזו הם "עולם היורה" (652.3 מ"ד) ו"טיטאניק" (659.4 מ"ד), ו"הפנתר" צפוי בקלות לעקוף אותם ולסיים שלישי, מתחת ל"אווטאר" (760.5 מ"ד).

אז כאמור, גם הסופ"ש הירידה של "הפנתר השחור" בהכנסות היתה מתונה, והסתכמה ב-37.5 אחוזים, שהניבו 16.7 מיליון דולרים בקרב 3,370 בתי קולנוע, על פי הערכות. "פסיפיק רים 2: המרד" הפתיע והכניס מעל למצופה: 28 מיליון דולרים בקרב 3,708 בתי קולנוע, על פי הערכות. זה אמנם הרבה פחות מ-37 מיליון הדולרים של הסרט המקורי, אבל ציפו – גם באולפנים – שהוא יכניס הרבה פחות. ההכנסה בפועל מעלה את הציפיות מהסרט לגרוף למעלה מ-100 מיליון דולרים. וגם יש את 'היוקרה' ש"פסיפיק 2" הצליח לעשות מה שחמישה שבועות של סרטים חדשים לא הצליחו לעשות: להדיח את "הפנתר" מהצמרת השבועית. אבל אולפני הסרט יצרו אותו מלכתחילה עם הסתכלות אל מחוץ לצפון אמריקה, שם גם הסרט המקורי הצליח יותר, והענין השתלם: הסרט הכניס מחוץ לצפון אמריקה 122 מיליון דולרים – כש-65 מיליון מהם נכנסו מסין (הארץ המצליחה ביותר לסרט המקורי גם כן).

שלישי בטבלה אחריהם ניצב סרט הדת הנוצרי "אני יכול רק לדמיין" (ש.ל.ר, I Can Only Imagine) שירד ב-19.1 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר וכעת הוסיף 13.8 מיליון דולרים בקרב 2,253 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 38.3 מיליון דולרים. אחריו התמקמה בכורת סרט האנימציה "עולמם הסודי של גמדי הגינה" שהכניסה 10.6 מיליון דולרים בקרב 3,662 בתי קולנוע. הסכום המאכזב אינו אפילו חצי מהכנסות הסרט הקודם בסדרה, "נומיאו וג'ולייט" (25.3 מ"ד).

"עולמם הסודי של גמדי הגינה".

"עולמם הסודי של גמדי הגינה".

וסרט ההרפתקאות "טומב ריידר" חותם את החמישיה העליונה עם ירידה בת 55.9 אחוזים בהכנסות, שהם 10.4 מיליון דולרים בקרב 3,854 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 41.7 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות

[…] הגיבור השחור הראשון של סרט קומיקס, נחל הצלחה אדירה הן במישור הכספי והן במישור ההשראה לדור, ובוזמן גילם את הדמות 3 פעמים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?