שוברי קופות: "פרא" עם דוויין ג'ונסון מתעלה על "מקום שקט" בניגוד לציפיות

"פרא". דוויין ג'ונסון.

"פרא". דוויין ג'ונסון.

דוויין ג'ונסון הוא שחקן אקשן והרפתקאות אהוב והתחרות שלו ושל סרטו "פרא" מול כוכב המתח-אימה "מקום שקט" היתה צמודה להפליא בקופות של צפון אמריקה, בסופה "פרא" הפתיע וניצח. בכורת "פרא" הכניסה לאולפני ניו ליין והאחים וורנר 34.5 מיליון דולרים בקרב 4,101 בתי קולנוע בצפון אמריקה, על פי הערכות. זו לא בכורה מרשימה במיוחד, אבל בהתחשב בתחרות (המפתיעה בהצלחתה גם היא), זה כן יפה. לשם השוואה, בכורת "המומיה" עם טום קרוז אשתקד הניבה 31.7 מיליון דולרים, והסרט המשיך וגרף מעל 80 מיליון בכל הריצה שלו בצפון אמריקה. ל"פרא" יש עוד סופ"ש אחד של נחת לפני שיצטרך להתמודד עם הסרט שצפוי להיות שובר הקופות הגדול של השנה – "הנוקמים 3: מלחמות האינסוף" – שהתחרות מולו היתה מה שהביא להקדמת "פרא" בשבועיים. מחוץ לצפון אמריקה, המצב של הסרט בכלל מצוין – בזכות בכורה מקבילה גם בסין, שהניבה לבדה 55 מיליון דולרים. הכנסות הסרט מחוץ לצפון אמריקה נאמדות בכ-114.1 מיליון דולרים, על פי הערכות.

כאמור "מקום שקט" הפסיד את צמרת טבלת שוברי הקופות בצפון אמריקה ל"פרא", אבל זה לא אומר כלום על ההכנסות המצוינות שלו: הסרט הוסיף 32.6 מיליון דולרים בקרב 3,589 בתי קולנוע, על פי הערכות, ובסך הכל בשבועיים הוא גרף כ-99.6 מיליון דולרים. כשנתוני הלילה האחרון (בין ראשון לשני) יגיעו, הוא צפוי לחצות את קו מאה מיליון הדולרים (בתוך 11 ימים), ולעשות את זה מהר ב-9 ימים מ"ספליט".

באופן מפתיע, סרט האימה "אמת או חובה" (ש.ל.ר, Truth or Dare) של אולפני בלומהאוס לא נפגע קשות מהתחרות של "מקום שקט", והכניס בבכורה סכום מצוין של 19.1 מיליון דולרים בקרב 3,029 בתי קולנוע.

רביעי בטבלה הוא סרט ההרפתקאות-מד"ב "שחקן מספר אחת" שירד ב-54.5 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר בו, והוסיף 11.2 מיליון דולרים בקרב 3,661 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 114.6 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה הוא סרט הקומדיה למבוגרים (דירוג R) "מאבדים את זה" שירד ב-49.9 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 10.3 מיליון דולרים בקרב 3,418 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 36.9 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?