קופות: בכורות סבירות ל"האדם הראשון" ול"צמרמורת 2"; אכזבה ל"זמנים קשוחים באל רויאל"

"האדם הראשון".

"האדם הראשון".

שלא במפתיע, המנצחים של השבוע שעבר – "ונום" ו"כוכב נולד" – המשיכו להוביל גם את טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע האחרון בצפון אמריקה, אבל שתי הבכורות הטריות של "האדם הראשון" ו"צמרמורת 2" הכניסו סכומים סבירים בהחלט והתברגו מיד אחריהם. עם זאת, הבכורה של "זמנים קשוחים באל רויאל" נדחקה החוצה מהחמישיה העליונה בטבלה, אל המקום השביעי והפחות מכובד.

נתחיל דווקא מהבכורות: סרט הביוגרפיה-היסטוריה "האדם הראשון" עם הבמאי והכוכב של "לה לה לנד", הכניס בבכורה 16.5 מיליון דולרים בקרב 3,640 בתי קולנוע. הסכום הזה מיקם אותו שלישי בטבלה, וצמוד אליו במקום הרביעי נמצאת קומדית האימה המשפחתית "צמרמורת 2" שהכניסה בבכורה 16.2 מיליון דולרים בקרב 3,521 בתי קולנוע. "צמרמורת 2" הגיע לקופות בצפון אמריקה עם מותג ותיק אך ללא כוכב מוכר (ג'ק בלאק שכיכב בסרט הקודם מופיע מעט מאד בסרט הזה ועל כן גם לא בלט בפרסומים לסרט; וגם ככה יש לו סרט אחר עכשיו באקרנים עם דמות דומה מאד – "הבית עם השעון המסתורי"). מתוף כך, הכנסות הסרט בהחלט סבירות והמשך זרימתן בשבועות הבאים עשוי להחזיר את ההשקעה בת 35 מיליון הדולרים בו. "האדם הראשון" עלה הרבה יותר (59 מ"ד), אך גם הוא עשוי להחזיר את ההשקעה בו, על אף שגם הוא וגם "צמרמורת 2" הכניסו סכום כמעט זהה. הסיבה היא שצפויה ל"אדם" ריצה ארוכה מאד באקרנים, במהלכה עונת הפרסים תשאיר אותו במודעות של הקהל.

ואם לחזור עכשיו למקומות הראשונים בטבלה, סרט הקומיקס "ונום" ירד ב-55.5 אחוזים לא רעים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, והוסיף 35.7 מיליון דולרים בקרב 4,250 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 142.8 מיליון דולרים. אחריו הדרמה המוסיקלית "כוכב נולד" ירדה ב-34.7 אחוזים בהכנסותיה בלבד, והוסיפה 28 מיליון דולרים בקרב 3,708 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 94.2 מיליון דולרים.

חותם את החמישיה העליונה סרט האנימציה המשפחתי "מפלצות בשלג" שירד ב-35.4 אחוזים בהכנסות והוסיף 9.3 מיליון דולרים בקרב 3,606 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 57.6 מיליון דולרים.

הבכורה השלישית בהפצה רחבה של סרט המיסתורין "זמנים קשוחים באל רויאל", הכניסה 7.2 מיליון דולרים בלבד בקרב 2,808 בתי קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?