קופות: שיא אוקטובר ל"ונום" ובכורה מצוינת גם ל"כוכב נולד"

"ונום". טום הארדי.

"ונום". טום הארדי.

בכורת סרט הקומיקס "ונום" בצפון אמריקה הפתיעה בכמה וכמה מובנים, אבל עוד לפני כן צריך לומר את השורה התחתונה: הסרט הכניס בבכורתו 80 מיליון דולרים בקרב 4,250 בתי קולנוע. זהו שיא לחודש אוקטובר בפער של למעלה מ-20 מיליון דולרים ממחזיק השיא עד כה ("כוח משיכה", 55.7 מ"ד), וגם הרבה מעל הציפיות האופטימיות שחזו לסרט פחות מ-70 מיליון דולרים.

זה מפתיע מכמה סיבות: בשלבי יצירתו המוקדמים, הסרט היה אמור להיות אפל ומוגבל למבוגרים ברמה כזו או אחרת, ברם לבסוף הפך בשלבי העריכה לסרט שמתאים לגילאי 13 ומעלה. אולפני סוני האחראים עליו, לקחו בכך הימור גדול, שלא התבטא טוב עם האנשים שלקחו חלק פעיל ביצירתו. ספציפית הכוכב טום הארדי טען כי נחתכו מהסרט דקות ארוכות של הסצינה שהוא הכי אהב. זו לא שורת הקידום הכי מוצלחת שיכולה להיות, והיא עברה היטב גם למבקרים האמריקאים, שפחות או יותר קטלו את הסרט. עם זאת, נראה שההימור של סוני אכן השתלם, כי הסרט הכניס סכום גבוה במיוחד (תיכף השוואות לסרטים אחרים) ואחוז הצופים שהינם מתחת לגיל 25 הוא 64%. זה נתון שגבוה בעשרה אחוזים מהרבה סרטי קומיקס אחרים.

הבכורה של "ונום" היא מהגבוהות של שנת 2018, בין "אנטמן והצרעה" (75.8 מ"ד) לבין "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" (84.4 מ"ד). גם מחוץ לצפון אמריקה, שבר "ונום" את השיא לחודש אוקטובר, עם 125.2 מיליון דולרים ב-58 ארצות שאינן כוללות את סין, צרפת ויפן.

"כוכב נולד". בראדלי קופר, ליידי גאגא.

"כוכב נולד". בראדלי קופר, ליידי גאגא.

חזרה לטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה. עיבוד הדרמה המוסיקלי העדכני של "כוכב נולד" הכניס בבכורתו 41.3 מיליון דולרים בקרב 3,686 בתי קולנוע, וגם זה סכום מדהים לחודש אוקטובר: הבכורה העשירית בגובהה בהיסטוריה, מעל "פעילות על טבעית 2" (40.6 מ"ד).

במקום ה-3 ניצב סרט האנימציה "מפלצות בשלג" שירד ב-35.3 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, וכעת הוסיף 14.9 מיליון דולרים בקרב 4,131 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 42.8 מיליון דולרים. אחריו ניצב סרט הקומדיה "חכם בלילה" עם ירידה בת 55 אחוזים בהכנסותיו שהתבטאה בתוספת 12.3 מיליון דולרים בקרב 3,019 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 46.8 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט המיסתורין "הבית עם השעון המסתורי" שירד ב-42.1 אחוזים והוסיף 7.3 מיליון דולרים בקרב 3,463 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 55.1 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות

[…] הכניס בבכורה 77.5 מיליון דולרים בקרב 3,928 בתי קולנוע. רק לפני שלושה שבועות נקבע סרט חדש בתואר הנחשק, והוא סרט הקומיקס "ונום" (80.2 מ"ד). הבכורה של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?