קופות: בכורות צנועות ל"חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד", "פתאום משפחה" ול"אלמנות"

"חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד". אדי רדמיין.

"חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד". אדי רדמיין.

שלושה סרטים עלו בבכורה בצפון אמריקה בסוף השבוע האחרון, ולכולם הכנסות צנועות יחסית וברף התחתון (או מתחת לרף) של ציפיות האולפנים והאנליסטים. מוביל את המגמה הזו הוא סרט הפנטסיה-הרפתקאות "חיות הפלא: הפשעים של גרינדלוולד", שהכניס בבכורתו 62.2 מיליון דולרים, על פי הערכות, כשהאולפנים ציפו שיכניס כ-65 מיליון דולרים. זוהי הבכורה החלשה ביותר ביקום הקסום של הסופרת-תסריטאית ג'יי.קיי רולינג ("הארי פוטר"), כשהבא בתור (של החלשים ביותר ביקום הזה) הוא קודמו, "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", מלפני שנתיים. ברור למה אולפני האחים וורנר ידעו שהסרט לא יסחרר את הקופות – שהרי זה כבר הסרט העשירי ביקום הזה – והם התכוננו מבעוד מועד וריככו את המכה עם העלאת הסרט במקביל ב-79 ארצות נוספות (!), שהכניסו עוד 191 מיליון דולרים לקופתם. 37.5 מיליון דולרים מהסכום הזה הגיע מסין, והארץ הבולטת היחידה שעוד לא עלה בה הסרט היא יפן.

אחרי "הפשעים של גרינדלוולד" התמקמו "הגרינץ'" ו"רפסודיה בוהמית", בהתאמה. "הגרינץ'" ירד ב-43.5 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר, והוסיף 38.2 מיליון דולרים בקרב 4,141 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 126.5 מיליון דולרים. "רפסודיה" ירד ב-49.7 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-2 וכעת הוסיף 15.7 מיליון דולרים בקרב 3,810 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 127.9 מיליון דולרים.

"פתאום משפחה". רוז בירן, מארק וולברג.

"פתאום משפחה". רוז בירן, מארק וולברג.

התחרות מול "רפסודיה" על הקהל הבוגר אולי נתנה את אותותיה. בכורת "פתאום משפחה" הכניסה 14.7 מיליון דולרים בלבד, בקרב 3,286 בתי קולנוע, זאת חרף חוות דעת חיוביות שקיבל הסרט בסקרים מחוץ לבתי הקולנוע. הסכום הצנוע נמצא ברף הנמוך של ציפיות האולפנים מהסרט. אחריו, חותם את החמישיה העליונה דרמת-הפשע "אלמנות", שהכניסה בבכורה 12.3 מיליון דולרים בקרב 2,803 בתי קולנוע.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?