יוצרי קולנוע וטלויזיה ישראלים יקבלו תמלוגים מצפיה ביצירותיהם ביוטיוב

תלי, חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלויזיה.בתום שש שנות משא ומתן, "תלי", חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלויזיה בישראל, חתמה על הסכם תמלוגים עם גוגל עבור צפיה ביוטיוב של יצירות מיוצרים המיוצגים על ידה. תלי היא חברת התמלוגים השניה בעולם שחותמת על הסכם כזה מול גוגל, אחרי חברה מקבילה מבלגיה.

מנגנון חלוקת התמלוגים מתבסס על מספר מדדים כגון מספר הצפיות בסרטון ביוטיוב, אורכו, מורכבות כתיבתו, מספר השותפים ליצירה ועוד. כך יוצרים מסוימים יסתפקו בעשרות שקלים לחודש בעוד אחרים עשוים לנסוק לאלפי שקלים. לפי תלי, היקף השימוש ביוטיוב לצפיה ביצירות ישראליות המיוצגות בידי תלי בשנים 2012-2016 (לא כולל וידאו קליפים) עומד על קרוב ל-1.5 מיליארד צפיות. בראש טבלת הצפיה ניצבת "קופיקו".

אופירה לובניצקי, מנכ"לית תלי: "לאחר שש שנים של דיונים בצל יחסי הכוחות הברורים בין תלי לגוגל, אנו שמחים שבסיומו של התהליך הגענו לסיכום, שהוא הישג. במסגרתו היוצרים שלנו יקבלו כספים שמגיעים להם. ההסכם עם יוטיוב הוא תחילתו של רישוי וגביית תמלוגים צודקים ליוצרים גם מפלטפורמות, שלפי פרשנות הנוחה להן, הן פטורות מחובת תשלום תמלוגים ליוצרים שמיצירותיהם הן נבנות. המאבק להשגת צדק ותמלוגים הוגנים עבור יוצרי התוכן ומספקי התכנים לפלטפורמות באינטרנט, הוא בתחילתו ושותפים למאבק ארגוני יוצרים מכל העולם."

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?