קופות: "אליטה: מלאך הקרב" מוביל את סופ"ש חג יום הנשיא הגרוע מזה מעל עשור

"אליטה: מלאך הקרב".

"אליטה: מלאך הקרב".

סרט ההרפתקאות-מד"ב "אליטה: מלאך הקרב" לא הלהיב את הקהל בצפון אמריקה על אף הפרסום החזק והבלטת שמו של יוצר "אווטאר", ג'יימס קמרון, בתור המפיק והאיש מאחורי הפרויקט. בצירוף בכורה מתחת לציפיות של סרט האימה הקלילה "מז"ל טוב 2", בכורה בינונית של "כמה רומנטי" (ש.ל.ר, Isn't It Romantic) והמשך של חוסר העמידה בציפיות של "סרט לגו 2" מהסופ"ש שעבר, יצרו את הכנסות סופ"ש חג 'יום הנשיא' האמריקאי לחלשות ביותר מזה למעלה מעשור: אם כוללים את 12 המקומות הראשונים בטבלת שוברי הקופות של סופה"ש, אזי זה סופה"ש הגרוע מאז 2004, ואם כוללים את כל הסרטים בצפון אמריקה אזי זה הגרוע מאז 2001.

בניתוח החמישיה העליונה בטבלת הכנסות סוף השבוע בצפון אמריקה, ניצב ראשון "אליטה: מלאך הקרב" עם בכורה בגובה 27.8 מיליון דולרים בקרב 3,790 בתי קולנוע, על פני שלושה ימים. בתוספת היום הרביעי של 'יום הנשיא', הסרט צפוי להגיע ל-33 מיליון דולרים. מצד אחד, האולפנים תיאמו ציפיות עם השוק וחשבו שהסרט יכניס פחות מזה (30 מיליון). מצד שני, הסרט עלה 170 מיליון דולרים, מה שלא עולה בקנה אחד עם הבכורה הזו. גם מחוץ לצפון אמריקה הסרט לא עשה בינתים חיל: 56.1 מיליון דולרים (ללא סין ויפן שצפוים להיות מכניסים גדולים לסרט).

במקום ה-2 בטבלה "סרט לגו 2" ירד ב-37.8 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר בו אחז במקום ה-1 וכעת הוסיף 21.2 מיליון דולרים בקרב 4,303 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 62.7 מיליון דולרים. אחריו הקומדיה הרומנטית "כמה רומנטי" (ש.ל.ר, Isn't It Romantic) עם בכורה של 14.2 מיליון דולרים בקרב 3,444 בתי קולנוע. קרוב מאחוריה עוד קומדיה רומנטית: "מה גברים רוצים" שירדה ב-40.1 אחוזים בהכנסותיה מהשבוע שעבר והוסיפה 10.9 מיליון דולרים בקרב 2,912 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 36.2 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה "מז"ל טוב 2" שהכניס בבכורה 9.8 מיליון דולרים בקרב 3,207 בתי קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?