"משימה חתולית בהחלט" – ביקורת

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט" הוא סרט מטופש ומרגיז לעיתים קרובות, עם תכנים בעיתיים, שחרף הכל – גרם להנאה גדולה אצל בני בן ה-7. עקב כך, אם אתם הורים לילדים בגיל 5 עד 8 שממש צריכים להעביר שעה וחצי ואין לכם אופציה אחרת, אז ניתן לבחור בסרט הזה. אתם לא תהנו, אבל הילד כן.

הסרט מספר על מארני, חתולה שגדלה כמו ילדה רגילה. יש לה חדר עם מיטת ילדים וטלוויזיה בה היא צופה בהדיקות בעלילות הסוכנת החשאית המוערצת עליה. כשהיא מקבלת הצעה להיות סוכנת חשאית היא יוצאת לדרך רק כדי לגלות שהדברים הם לא כפי שהם נראים בתחילה. בדרכה היא פוגשת בכלב בשם אלביס, בתרנגול בשם אגברט ובחמור (המחופש לזברה) בשם אנטון. יחד הם יפתרו את התעלומה ויהפכו לחברים הכי טובים.

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט".

אם להתייחס לסרט כסרט, ולא כבייביסיטר, אז מדובר באכזבה גדולה. יוצרי הסרט (תסריט ובימוי) הם וולפגנג וכריסטוף לאונשטיין, תאומים מגרמניה שאחראים לסרט אנימצית סטופ-מושן קצר ונפלא בשם "איזון" (Balance). סרט זה, משנת 1989, זכה באוסקר לסרט האנימציה הקצר. המשך דרכם רוויה פרסומות, אבל ניתן לראות את מוחם האפל וכשרונם המיוחד גם בסצינת החלום המצויינת (גם היא באנימציית סטופ מושן) מתוך הסרט “מעבר לכל חלום" (The Fall) של טרסם סינג.

שום דבר מהאווירה הייחודית והקודרת שיש בקטעי הסטופ מושן שלהם, לא נמצאת ב"משימה חתולית בהחלט". כמובן שזה דבר חיובי מאוד, בהתחשב בעובדה שמדובר בסרט ילדים, אבל מאכזב לראות שהייחוד הוחלף בחוסר ייחוד מובהק. הסרט הזה נראה כמו תרגיל ביצירת סרט חסר אופי שיפנה לכל הילדים ולכל מה שהם אהבו בסרטים אחרים בהם חיות דיברו. מעבר לחוסר היצירתיות, קיימים רגעים מרגיזים במיוחד בהם היוצרים משתמשים בהומור מבוגר וגס. לדוגמא – אגברט, התרנגול, לא מספק כבר את תרנגולות החצר. הן מעוניינות בתרנגול שיעביר בהן ריגוש, יקח אותן ויעשה להן ביצים. בקטע אחר, בו הסוכנים שלנו פורצים לבית, האשה שגרה שם צופה באתר הכרויות בו לאנשים יש שלל כינויים שמזל שלא תרגמו אותם. ואם זה לא מספיק לכם, אז בחיפושם אחר פרטים באינטרנט, מוצאים הבלשים תמונה של שור מעבר פרה.

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט".

הסרט נמשך ונמשך, אך אינו מצחיק, מעניין או מותח, וכולל רפרנסים לחובבי קולנוע בוגרים – בינהם סצינת המטוס בשדה מתוך "מזימות בינלאומיות" של היצ'קוק. הכל חסר טעם ומיותר.

לכל מה שכתבתי היה יכול להיות תוקף החלטי, אלמלא העובדה שהבן שלי ושאר הילדים שישבו סביבי נהנו מאוד.

אבל אחרי כל התלונות יש גם נקודת זכות לסרט. האחים הם מוכשרים ללא ספק, וזה ניכר באנימציה. בהתחשב בזה שלא מדובר בהפקת ענק הוליוודית, האנימציה מוצלחת מאוד, דבר שלא ניתן בדרך כלל לומר על הפקות מהסוג הזה.

"משימה חתולית בהחלט".

"משימה חתולית בהחלט".

איני יכול להמליץ על הסרט שטיבו וחלק מתכניו אינם ראויים בעיני; אבל זה גם לא יהיה הסרט שישחית את ילדכם. לשיקולכם. אני נותן לסרט 2.5 כוכבים, בעיקר בזכות האנימציה. הבן שלי בטח היה נותן לו 4.

דירוג: ★★½☆☆

משימה חתולית בהחלט (גרמניה, בלגיה, 2018)
בימוי: כריסטוף לאונשטיין, וולפגנג לאונשטיין | תסריט: כריסטוף לאונשטיין, וולפגנג לאונשטיין, ג'ספר מיולר | משחק:אלכסנדרה נלדל, אקסל פרהל
הפצה: חמישה כוכבים, החל מה-11.04.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?