הסרטים הישראלים הקצרים "פרפרים", "אנה" ו"נתק" יתחרו בפסטיבל קאן 2019

"פרפרים". אברהם סלקטר, יואל רוזנקיאר.

"פרפרים". אברהם סלקטר, יואל רוזנקיאר. צילום: עודד אשכנזי

הסרטים הישראלים "פרפרים" של יונה רוזנקיאר ובהפקת קובי מזרחי, "אנה" של דקל ברנסון ו"נתק" של ירדן ליפשיץ-לוז ממכללת ספיר, יתחרו בפסטיבל קאן 2019 (ה-72 במספר) שבצרפת. "פרפרים" ו"אנה" יתחרו במסגרת הקצרים הרשמית של הפסטיבל, ואילו "נתק" יתחרה במסגרת הסינפודסיון לסרטי סטודנטים.

בתחרות הרשמית העלילתית של הפסטיבל יתחרו בין היתר "זה כנראה גן עדן" (ש.ל.ר, It Must Be Heaven) של הבמאי הפלשתיני אליה סולימאן, "כאב ותהילה" של פדרו אלמודובר, "חיים נסתרים" (ש.ל.ר,  A Hidden Life / Radegund) של טרנס מאליק, "אחמד הצעיר" (ש.ל.ר, Young Ahmed) של האחים דארדן, "מתיאס ומקסין" (ש.ל.ר, Matthias And Maxime) של קסוויאר דולן, "מצטער שפספסתם אותי" (ש.ל.ר, Sorry You Missed Me) של קן לואץ' ו"טפיל" (ש.ל.ר, Parasite) של בונג ג'ון-הו. אין סרט ישראלי שיתחרו בתחרות זו.

בולט בהיעדרו הסרט "היו זמנים בהוליווד" של קווינטין טרנטינו, 25 שנה אחרי ש"ספרות זולה" קטף את פרס דקל הזהב הראשי של הפסטיבל. מנהל הפסטיבל הסביר כי הסרט לא מוכן, ואם יהיה מוכן בזמן הוא יוקרן בו. לראשונה מזה 4 שנים כנראה שלא יוקרנו סרטים של נטפליקס ושל אמזון, ברם הסדרה "מבוגרים מדי למות צעירים" (ש.ל.ר, Too Old to Die Young) של ניקולס וינדינג-רפן מבית אמזון אמורה לקבל משבצת הקרנות מיוחדות. עוד בהקרנות מחוץ לתחרות הרשמית ניתן למצוא את "רוקטמן" של דקסטר פלטשר על אלטון ג'ון ואת "השנים הכי יפות שלי" (ש.ל.ר, Les Plus Belles Années D’Une Vie) של קלוד ללוש.

"היו זמנים בהוליווד". ליאונרדו די'קפריו, בראד פיט.

"היו זמנים בהוליווד". ליאונרדו די'קפריו, בראד פיט.

פסטיבל קאן יפתח השנה ב-14 במאי עם הסרט "המתים לא מתים" (ש.ל.ר, The Dead Don't Die) של ג'ים ג'רמוש, וימשיך עד ה-25 במאי.

[…] להזכיר שאף סרט ישראלי עלילתי לא השתתף השנה בתחרויות, ושלושת הסרטים הקצרים שהתחרו לא קטפו […]

[…] השני שלו בקולנוע בבודפשט. סרטו הקצר האחרון "אנה" הוקרן בפסטיבל קאן 2019, וסרטו הקצר הקודם "אשמינה" זכה בפסטיבל ירושלים 2019. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?