אבי נשר ידליק משואה ביום העצמאות: "מסמליה של תעשית הקולנוע בישראל"

"המילים הטובות". אבי נשר.

אבי נשר עם אישתו בפרימיירת "המילים הטובות". צילום: רפי דלויה

הקולנוען אבי נשר ידליק משואה ביום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל (שנת תשע"ט, 2019), כך הודיעה שרת התרבות והספורט מירי רגב, המכהנת כיו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים. בנימוקיה, הועדה כינתה את נשר בצדק רב כ"אחד מסמליה של תעשית הקולנוע בישראל", והודיעה כי המשואה תודלק לכבודם של נשות ואנשי הקולנוע הישראלי ולכבודן של משפחות תורמי האיברים. הכבוד האחרון הוא בשל מות בנו, ארי נשר, בתאונת דרכים, שלאחריה נתרמו איבריו.

נימוקי הועדה: "אבי נשר הוא במאי, תסריטאי ומפיק קולנוע ישראלי שיצירותיו זכו להצלחה רבה בישראל ומחוצה לה. סרטיו של נשר מציגים את גווניה השונים של החברה הישראלית ומשמיעים את קולם הייחודי של מגזרים וקבוצות שונות בתוכה. נשר הפך לאחד מסמליה של תעשית הקולנוע המשגשגת בישראל שקוצרת הצלחות רבות ומגיעה אל ליבם של מליוני אנשים. בספטמבר 2018 נהרג בנו, ארי נשר ז"ל, בתאונת דרכים קשה בשדרות רוקח בתל-אביב. משפחת נשר החליטה בצעד אצילי לתרום את איבריו של ארי במטרה להביא מזור למחלותיהם של אחרים ובכך הצילה חמישה אנשים. נשר ידליק את המשואה לכבודם של נשות ואנשי הקולנוע הישראלי ולכבודן של משפחות תורמי האיברים בישראל שבהחלטת מצילים נפשות."

השרה רגב הוסיפה אישית (ההדגשות הן שלנו) כי היא "גאה בבחירה באבי נשר להשיא משואה ביום העצמאות הקרוב. אבי, מענקי הקולנוענים שלנו, זכה בפרסים רבים בארץ ובחו"ל על יצירתו הקולנועית, המתכתבת ברובה עם הוויית החיים הרב גונית בישראל. עיסוקו המרגש בתמונות חיים של קבוצות ויחידים בחברה הישראלית, מ'הלהקה', אחד מסמליו המובהקים של צה"ל ועד 'סיפור אחר' ועוד רבים וטובים, מבטא את יכולתו ללכוד בעדשת הרגש את צילומי חיינו. הטרגדיה האישית, שפקדה את נשר ואת משפחתו עם אובדנו הטראגי של בנו, ארי ז"ל, חשפה מימדים אנושיים מרגשים נוספים של נשר, יכולת הנתינה האדירה, עם תרומת איבריו של בנו להצלת חיים והקריאה לאחדות בעמנו. אבי, אני מחבקת אותך ואת משפחתך ומודה לך על תרומתך הענקית לתרבות ולחברה הישראלית. אתה מסמל בעיניי את הרוח הישראלית הטובה, רוחה של האחדות ואהבת ישראל, הנישאת על כנפי נשר אדירות מעל כל מחלוקת."

"ילד טוב ירושלים". אבי נשר, ארי נשר.

אבי נשר עם בנו המנוח ארי נשר בפרימיירת הסרט "ילד טוב ירושלים". צילום: רפי דלויה.

"צעד קטן". חלי גולדנברג, אבי נשר.

אבי נשר עם חלי גולדנברג בסרט "צעד קטן". צילום: יוני המנחם.

[…] נהיגה בשכרות. איבריו של ארי נתרמו והצילו חמישה אנשים. ביום העצמאות האחרון השיא האב משואה לכבודם של נשות ואנשי הקולנוע הישראלי ולכבודן של […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?