קופות: "הנוקמים 4: סוף המשחק" עבר את ה-2 מיליארד; "מה הסיכוי" ו"אגלי דולס" סבירים

"מה הסיכוי?". שרליז ת'רון, סת' רוגן.

"מה הסיכוי?". שרליז ת'רון, סת' רוגן.

עם ירידה בת 59.2 אחוזים בסופה"ש השני בצפון אמריקה, "הנוקמים 4: סוף המשחק" הוסיף 145.8 מיליון דולרים בקרב 4,662 בתי קולנוע על פי הערכות. מדובר בהכנסה השניה-הכי-גבוהה לסופ"ש שני בצפון אמריקה, מיד אחרי "מלחמת הכוכבים 7: הכוח מתעורר" עם 149.2 מיליון, וכשיגיעו התוצאות הסופיות של הקופות, היוצרות עוד עשויות להתהפך. בסך הכל בעשרת הימים שלו באקרנים בצפון אמריקה, גרף "סוף המשחק" 619.7 מיליון דולרים. משום שמדובר בעונת הקיץ, ועוד רגע יגיעו שוברי קופות פוטנציאלים אחרים ("מהיר ועצבני: הובס ושו", "הבלש פיקאצ'ו", "גודזילה: מלך המפלצות", "מלך האריות", "אלאדין") שיתחרו על אותו הקהל, קשה לראות את "סוף המשחק" מדגדג את הכנסותיו השיאניות של "הכוח מתעורר" בצפון אמריקה (936.7 מ"ד על הפצה בחודש דצמבר), או בכלל מגיע לרף הגבוה של 900 מ"ד. שווה להזכיר שהשני בטבלת ההכנסות של כל הזמנים בצפון אמריקה אחרי "הכוח מתעורר" הוא "אווטאר" (2009), עם 760.5 מ"ד (בלי להתחשב באינפלציה).

בהסתכלות כלל עולמית (צפון אמריקה ומחוצה לה, יחד), המצב שונה בכל ההיבטים: "אווטאר" הוא הסרט הכי מכניס בהיסטוריה, עם 2.788 מיליארד דולרים, ועד כה השני היה "טיטאניק" עם 2.1875 מיליארד ושלישי היה "מלחמת הכוכבים 7: הכוח מתעורר" עם 2.0682 מיליארד. בתוך 11 ימי הפצה כלל עולמיים הגיע "הנוקמים: סוף המשחק" ל-2.1887 מיליארד דולרים (במדינות רבות, כמו ישראל, הסרט עלה ביום רביעי ולא בחמישי כמו בצפון אמריקה) והתברג במקום השני בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים מסביב לעולם. ל"אווטאר" נדרשו 47 ימים כדי לחצות את רף 2 המיליארד. גם עם התחרות העזה שצפויה והוזכרה מעל, עדין היעד של עקיפת "אווטאר" ותפיסת שיא ההכנסות העולמיות בכל הזמנים הוא אפשרי עבור "סוף המשחק".

"הנוקמים 4: סוף המשחק".

"הנוקמים 4: סוף המשחק".

חזרה לטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה: שלוש בכורות חדשות בהפצה רחבה נכנסו למקומות השני עד רביעי בטבלה. במקום השני ניצב מותחן האימה בהובלת זוג עם צבע עור שחור, "הפולש" (ש.ל.ר, The Intruder), שהכניס בבכורה 11 מיליון דולרים בקרב 2,222 בתי קולנוע. זה סכום סביר עבור הסרט שלא זכה לקמפיין פרסומי דומה (או ביקורות) לשל "אנחנו", אשר גם בו מככבת משפחה בעלת גוון עור שחור בסיפור אימה. אגב, זה גם מעל הציפיות שהיו לאנליסטים ולאולפנים עצמם.

במקום השלישי בטבלה ניצבת הקומדיה "מה הסיכוי?" עם בכורה סבירה של 10 מיליון דולרים בקרב 3,230 בתי קולנוע. זה תואם את רף הציפיות הנמוך יותר שהיה בקרב האנליסטים, וצריך לזכור שהרבה מקהל היעד גם לוטש עיניים ל"הנוקמים 4: סוף המשחק". עקב כך, על פי הסקרים בצפון אמריקה, הקהל שכן הגיע לאקרנים נמדד באחוזים כ-68% לקהל של מעל גיל 35. מחוץ לצפון אמריקה, הסרט עלה ב-22 ארצות (כולל ישראל) וגרף 3.3 מיליון דולרים.

"אגלי דולס".

"אגלי דולס".

רביעי בטבלת צפון אמריקה ניצב סרט הילדים "אגלי דולס" שהכניס בבכורה 8.5 מיליון דולרים בקרב 3,652 בתי קולנוע. זה סכום סביר, כשגם ככה האולפנים מתכננים לעשות את הכסף הגדול מחוץ לבתי הקולנוע: המותג הושק בשיתוף פעולה עם רשתות הענק בארה"ב כגון מקדונלד'ס (מזון מהיר), וולמארט (סופרמרקט), הסברו (צעצועים), ועוד; וכבר יש תוכניות לסדרת טלויזיה בת 24 פרקים ברשת הסטרימינג 'הולו'. מצד שני, עם כל הפרסום הזה של שיתופי הפעולה – למה הסרט שעלה 45-53 מיליון דולרים הכניס כל כך מעט?

סרט הקומיקס "קפטן מארוול" חותם את החמישיה העליונה עם תוספת של 4.3 מיליון דולרים בקרב 2,243 בתי קולנוע. בסך הכל ב-9 שבועות גרף הסרט 420.8 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות
אורן רחמין

הסרט כבר שבר את ההכנסות של אוואטר והוא כרגע הכניס עד עכשיו 3 מיליארד דולר!!

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?