"פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" גבוה, אבל לא מספיק מול "הנוקמים 4"; "נוכלות עם סגנון" ו"מעודדות הזהב" חלשים

"פוקימון: הבלש פיקאצ'ו". קתרין ניוטון, ג'סטיס סמית'.

"פוקימון: הבלש פיקאצ'ו". קתרין ניוטון, ג'סטיס סמית'.

הבכורה של "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" בבתי הקולנוע בצפון אמריקה היא הצלחה מסחררת של 58 מיליון דולרים בקרב 4,202 בתי קולנוע, על פי הערכות. אם מחשיבים את הסרט בתור עיבוד למשחק מחשב/וידאו (שזהו אכן המקור, אבל עלילת הסרט אינה מבוססת על הרעיון מהמשחקים של מאמני פוקימונים הנלחמים אלה באלה), אזי זוהי הבכורה הגבוהה ביותר בהיסטוריה של הז'אנר, מעל "טומב ריידר" של שנת 2000 (שגרף 47.7 מיליון דולרים בבכורתו). הציפיה עכשיו היא שהמשך דרכו של "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" בבתי הקולנוע בצפון אמריקה תכתיר אותו גם לסרט-מבוסס-משחק-הוידאו המכניס ביותר באופן כללי, ולא רק בבכורה.

גם מחוץ לצפון אמריקה מצבו של "פוקימון: הבלש פיקאצ'ו" מצוין: אחרי בכורה של כמעט 13 מיליון דולרים בשבוע שעבר ביפן, הוא הרחיב את מעגל הארצות שבו הוקרן הפעם, וגרף עוד 103 מיליון דולרים על פי הערכות – מתוכם 41 מיליון דולרים מסין.

המתחרה המוביל בסוף השבוע הזה הוא "הנוקמים 4: סוף המשחק", והיוצרות הפוכות בין צפון אמריקה לבין שאר העולם. בצפון אמריקה, "הנוקמים 4" הוסיף עוד 63.1 מיליון בקרב 4,662 בתי קולנוע, על פי הערכות, ולכן הוא בצמרת טבלת שוברי הקופות, מעל "הבלש פיקאצ'ו". בסך הכל ב-3 שבועות גרף "הנוקמים 4" 723.5 מיליון דולרים, מה שהספיק לו כדי להפוך לסרט השלישי הכי מכניס בהיסטוריה בצפון אמריקה, מעל "הפנתר השחור" (700 מ"ד). מחוץ לצפון אמריקה, הכניס הסרט עוד 102.3 מיליון דולרים, מה שהנחית אותו דווקא מתחת ל"בלש פיקאצ'ו", אבל סך ההכנסות עד כה מחוץ לצפון אמריקה עומד על 1.76 מיליארד דולרים מדהימים. כלל ההכנסות של "הנוקמים 4" מסביב לעולם עומד על 2.4855 מיליארד, וזה פתאום נראה אפשרי להיצמד או אולי אפילו לעקוף את 2.788 מיליארד הדולרים של מחזיק השיא, "אווטאר".

"הנוקמים 4: סוף המשחק". דון צ'ידל, מארק רופאלו, כריס אוואנס, סקרלט ג'והנסון.

"הנוקמים 4: סוף המשחק". דון צ'ידל, מארק רופאלו, כריס אוואנס, סקרלט ג'והנסון.

במקום השלישי בטבלת שוברי הקופות נחתה הקומדיה "נוכלות עם סגנון" עם בכורה נמוכה אך צפויה בגובה 13.5 מיליון דולרים בקרב 3,007 בתי קולנוע. הבכורה של הקומדיה לגיל המבוגר "מעודדות הזהב" הסתפקה ב-5.1 מיליון דולרים בבכורה שלה בקרב 2,750 בתי קולנוע, וזה כבר מאכזב, וזרק את הסרט למקום השישי בטבלה.

אז חזרה לחמישיה העליונה בטבלה, רביעי ניצב המותחן "הפולש" (ש.ל.ר, The Intruder) עם תוספת של 6.6 מיליון דולרים בקרב 2,222 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 21 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט הקומדיה "מה הסיכוי?" שירד ב-37.1 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר וכעת הוסיף 6.1 מיליון דולרים בקרב 3,230 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 19.7 מיליון דולרים.

"נוכלות עם סגנון". רבל ווילסון, אן האת'וואי.

"נוכלות עם סגנון". רבל ווילסון, אן האת'וואי.

עוד מחוץ לחמישיה העליונה מענין לשים לב לביוגרפיה "טולקין" (ש.ל.ר, Tolkien) שהוחלט להציג אותה בבכורה בהפצה רחבה ולא מצומצמת כפי שתוכנן במקור, וזאת כנראה היתה טעות משהסרט הכניס רק 2.2 מיליון דולרים בקרב 1,495 בתי קולנוע. בחלוקה (אחרי שמפחיתים הצגות טרום בכורה), זה בערך הכנסה מאכזבת מאד של 1,419 דולרים מכל בית קולנוע.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?