קופות: "גברים בשחור: אינטרנשיונל" ו"שאפט" מאכזבים

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". כריס המסוורת', טסה תומפסון.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". כריס המסוורת', טסה תומפסון.

אתחול קומדית המד"ב "גברים בשחור: אינטרנשיונל" לא צלח את מבחן הקופות בצפון אמריקה, והכניס בבכורתו רק 28.5 מיליון דולרים בקרב 4,224 בתי קולנוע, על פי הערכות. מדובר בכמעט מחצית הסכומים שהכניסו כל שלושת קודמיו בסדרה המקורית; וכמעט רבע מעלויות ההפקה שנאמדות ב-110 מיליון. בשאר העולם המצב פחות גרוע, עם בכורה של 73.7 מיליון דולרים ב-36 ארצות (הרוב המוחלט של הארצות) – 26.3 מיליון מהם הגיעו מסין. אלה כבר סכומים שיותר קרובים ל"גברים בשחור 3". מענין יהיה לראות מה הנתונים הללו יעשו לקריירה של כוכב "אינטרנשיונל", כריס המסוורת', והאם אולפנים ילהקו אותו להוביל סרטים נוספים מחוץ ליקום הקולנועי של מארוול. הוא כבר הוביל סרטים נוספים שלא הפכו להצלחות מסחררות, כגון "12 לוחמים" ו"הצייד: מלחמת החורף".

ואם כבר היקום הקולנועי של מארוול, אז הצלחת "הפנתר השחור" אולי גרמה לרבים לחשוב שסרטים עם גיבורים שחורים הם הדבר הכי חם בקולנוע, אבל גרסת 2019 של סרט הפשע "שאפט" בהובלת שלושה דורות של גיבורים שחורים איכזבה גם היא. לא ידוע מה סכום ההפקה, אבל הוא כנראה לא גבוה, ואולפני האחים וורנר השקיעו סכום מתאים בשיווק הסרט בצפון אמריקה (וגם מדובר במותג מוכר, בטח בקהילה השחורה בארה"ב), כך שהם ציפו להכנסות של 15 מיליון דולרים שם. אלא שהביקורות היו שליליות, הקהל לא הגיע, והסרט הכניס קצת יותר מחצי הציפיות ממנו – 8.3 מיליון דולרים בקרב 2,952 בתי קולנוע, על פי הערכות (אגב, לארץ הוא יגיע עם נטפליקס לטלויזיה). הסכום הזה זרק אותו למקום השישי בטבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה.

"שאפט". ריצ'ארד ראונדטרי, סמואל ל. ג'קסון, ג'סי טי. אשר.

"שאפט". ריצ'ארד ראונדטרי, סמואל ל. ג'קסון, ג'סי טי. אשר.

אז בין "גברים בשחור: אינטרנשיונל" בצמרת הטבלה לבין "שאפט" במקום השישי, נכנסו ארבעה סרטים, ובראשם סרט האנימציה "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" עם תוספת של 23.8 מיליון דולרים בקרב 4,564 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 92 מיליון דולרים. אחריו העיבוד החי "אלאדין" שהוסיף 16.7 מיליון דולרים בקרב 3,556 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 263.4 מיליון דולרים.

במקום ה-4 ניצב סרט הקומיקס "אקס-מן: הפיניקס האפלה" שירד ב-72.6 אחוזים מדהימים (וכואבים) בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 9 מיליון דולרים בקרב 3,721 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 51.8 מיליון דולרים. במאי הסרט סיימון קינברג התראיין שוב ושוב במהלך השבוע האחרון וכיוון את חיצי האשמה של כישלון הסרט אליו.

וחותם את החמישיה העליונה בטבלה "רוקטמן" עם תוספת של 8.8 מיליון דולרים בקרב 3,021 בתי קולנוע. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 66.1 מיליון דולרים.

"המתים אינם מתים". אדם דרייבר, קלואי סוויני, ביל מורי.

"המתים אינם מתים". אדם דרייבר, קלואי סוויני, ביל מורי.

מחוץ לחמישיה העליונה מעניין לשים לב להפצה הבינונית של קומדית האימה שפתחה את פסטיבל קאן "המתים אינם מתים" של ג'ים ג'רמוש, שהכניסה בבכורה 2.4 מיליון דולרים בקרב 613 בתי קולנוע. זוהי הבכורה הגבוהה ביותר לסרט של ג'רמוש, אבל יש שתי הקלות בחשיבות התואר הזה: זוהי כמות בתי הקולנוע הגדולה ביותר לסרט של ג'רמוש וסרטיו הקודמים לא נחשבים לקומוניקטיבים במיוחד עם הקהל (מה שגם מסביר את ההקלה הקודמת בחשיבות).

שיוכים: שוברי קופות

[…] הקיץ הזה משאיר בטעם של כל העוקבים אחרי הקופות (היזכרו כאן וכאן […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?