מארוול, שלבים 4 ו-5 הוכרזו בקומיק-קון: "האלמנה השחורה", "תור 4", "דוקטור סטריינג' 2" ו… "בלייד"

"ת'ור". כריס המסוורת', נטלי פורטמן.

נטלי פורטמן חוזרת לסרטי "תור" עם כריס המסוורת'.

אם במקור אולפני דיסני רכשו את אולפני מארוול כדי לגלגל מהם כסף דרך הקולנוע ובעיקר דרך צעצועים ופארקי השעשועים, עכשיו הם מתכננים להשתמש במארוול כדי לגלגל כסף משירות הסטרימינג-VOD שעליו הם עומלים כדי להתחרות בנטפליקס, הוא שירות דיסני פלוס (או דיסני+ אם תרצו). מענין יהיה לראות כיצד ישפיע דיסני פלוס על הקולנוע, והאם הסרטים המתוכננים יגיעו במקביל לשירות הסטרימינג (ובכך יפגעו בהכנסות בקולנוע) או שיתקצר הזמן בין זמינותם במדיה הטלויזיונית מהופעתם בקולנוע, או אלטרנטיבות אחרות. השירות יושק בארה"ב בנובמבר השנה.

נשיא אולפני מארוול, קווין פייגי, הגיע לפסטיבל קומיק-קון כדי להציג את השלב הרביעי (וטיפה מהשלב החמישי) של היקום הקולנועי של מארוול, שצריך כבר להיפטר מהמילה 'הקולנועי' בשמו כי חציו יקרה בסדרות טלויזיה בדיסני פלוס. ניתן לצפות שיתקיימו יחסים הדוקים בין הסדרות לבין הסרטים, וכדי להבין לעומק את הרקע להתנהלות של דמות בסרט, יהיה צורך לצפות בסדרה כלשהי בטרם כך (אך גם ניתן לצפות שזו לא תהיה דרישה מחמירה).

זו היתה הכרזה של שנתיים בלבד, וזו הפעם הראשונה שהיא כוללת סדרות טלויזיה ולא רק סרטים. עד כה, סדרות הטלויזיה החיות שהיו עם דמויות מהקומיקסים של מארוול שובצו בשיתופי פעולה של מארוול עם רשתות ABC ונטפליקס, אבל לא היתה להן התיחסות משמעותית ליקום הקולנועי של מארוול (ובטח שלא בכיוון ההפוך), וקברניטי מארוול לא היו אחראים באופן ישיר לסדרות אלו. כל זה יקרה אחרת בסדרות המתוכננות לשלב 4 של מארוול, והעובדה שמדובר בתוכנית לשנתיים בלבד היא מסקרנת ברמת הביטחון שיש למארוול ולדיסני בפרויקט.

מצד שני, המותגים שעברו לבעלות אולפני מארוול תחת הרכישה של אולפני פוקס בידי דיסני והוכרז באירוע כי הם בתכנון – כמו אתחולים לסרטי "אקס מן" ו"ארבעת המופלאים" – לא מופיעים בתוכנית, וניתן להבין שהם בשלבי פיתוח כל כך מוקדמים, שעוד מוקדם להכריז עליהם ואולי הם תרמו לקיצור השלב הרביעי. גם סרטי המשך אשר ידוע כי הם מתוכננים, לא מופיעים בהכרזה הנוכחית, כמו "שומרי הגלקסיה 3", "הפנתר השחור 2" ו"קפטן מארוול 2". אפשר שכל אלה מתוכננים לשלב החמישי של מארוול, או אולי אפילו שישי.

ההכרזה מ-2014 של פייגי על השלב הקודם של מארוול, שלב 3, מלמדת אותנו שמארוול די מקפידה על התוכניות שלה. נכון, לא היו שם סרטי "ספיידרמן", לא סרט המשך ל"אנטמן", שילובם דחה קצת את לוח הזמנים, היה אמור להיות סרט על הבלתי אנושיים (Inhumans) שבוטל, ושני סרטי "הנוקמים" האחרונים היו אמורים להיקרא אחרת – אבל אלו דברים מינורים יחסית שהגיוני שהשתנו תוך כדי חמש השנים שחלפו מההכרזה. שאר מה שהוכרז קרה בהחלט, וכובד המשקל הוא שם. המוצר האחרון שיצא מהשלב השלישי הפך לסרט המכניס ביותר בהיסטוריה, כך הכריז פייגי באותו אירוע בקומיק-קון הלילה.

כל הסרטים והסדרות שהוכרזו באירוע של מארוול מתוך שלבים 4 ו-5:

"האלמנה השחורה", סרט, 1 במאי 2020 – כנראה הדמות שהכי הרבה צופים ביקשו לה סרט משלה, תגיע בקיץ של השנה הבאה. קייט שורטלנד האוסטרלית תביים את סקרלט ג'והנסון (בתפקיד שבשם הסרט), פלורנס פיו ("אמצע הקיץ"), רייצ'ל ווייז ודיויד הרבור.

"הפלקון וחייל החורף" (The Falcon and the Winter Soldier), סדרה, סתיו 2020 – עם שוך הקרבות של "סוף המשחק", אנתוני מאקי בתור הפלקון וסבסטיאן סטאן בתור חייל החורף, יסכלו מזימות מרושעות, כולל זו של דניאל ברוהל שוב בתור זימו.

"הנצחיים" (The Eternals), סרט, 6 בנובמבר 2020 – אסופת גיבורים בחלל שתנסה להצליח בשדות ההפתעה האלמונית כמו "שומרי הגלקסיה". קלואי ז'או ("הרוכב") תביים את אנג'לינה ג'ולי (!), קומיל ננג'יאני ("שוטר על הדרך", "עמק הסיליקון"), ריצ'ארד מאדן (רוב סטארק מ"משחקי הכס") וסלמה הייק.

"שנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) – סרט, 12 בפברואר 2020 – סרט עם דמויות אסייתיות שינסה לעשות "הפנתר השחור" ליוצאי היבשת הזו. דניאל דסטין קרטון ("בית זמני") יביים את סימו ליו בתפקיד הראשי ואת טוני לאונג בתור המנדרין האמיתי (ולא זה מ"איירון מן 3").

"וונדה-ויז'ן" (WandaVision), סדרה, אביב 2021 – זוג האוהבים וונדה ו-ויז'ן ([ספוילר]שאיכשהו יחזור מן המתים מבלי אבן האינסוף ששובצה בו וניסו להוריד באופן מבוקר ב"הנוקמים 3: מלחמת האינסוף") מככב בסדרה משלו.

"לוקי", סדרה, אביב 2021 – טום הידלסטון יחזור בתור אל התחבולות שלא מפסיקים לנסות להרוג, אבל איכשהו שוב ושוב חוזר.

"דוקטור סטריינג' והמולטי-יקום של הטירוף" (Doctor Strange in the Multiverse of Madness), סרט, 7 במאי 2021 – הסרט מתואר בתור "הסרט האימה הראשון ביקום של מארוול". סקוט דריקסון שביים את הדוקטור בפעם הראשונה, שב לביים את בנדיקט קאמברבאץ' והחברים מהסרט הקודם, כמו גם את אליזבת' אולסן שתצטרף להרפתקה הזו.

"מה אם…?" (What If…?), סדרה, קיץ 2021 – סדרת האנימציה הראשונה בפיקוחם של אולפני דיסני עצמם, שתענה על שאלות כמו 'מה אם דברים היו מתקדמים אחרת ממה שראינו בעבר?' ג'פרי רייט ידבב את דמות "המשגיח" שתראה דברים כמו 'מה אם פלאש תומפסון היה ספיידרמן?'

"הוקאיי", סדרה, סתיו 2021 – אפשר רק להניח שמארוול זיהו פוטנציאל בגיבור טלויזיה עם חץ וקשת אחרי לכתו של "החץ" מהמתחרים ב-DC. בסדרה הוא ישמש מנטור לדמות בשם קייט בישופ.

"תור 4: אהבה ורעם" (Thor: Love and Thunder), סרט, 5 בנובמבר 2021 – כבר הוכרז לפני האירוע שטייקה ווייטיטי יביים שוב את כריס המסוורת' בסרט, אבל ההפתעה הגדולה מקומיק-קון היתה שובה של נטלי פורטמן בתור מושא האהבה של תור שגם תקבל את הכוחות שלו. בקומיקס קראו לה 'ליידי תור'. אגב, מארול טיפחו ציפיות לשובה של פורטמן בכמה הזדמנויות מאד קלות בסרטיה האחרונים.

"בלייד", סרט, שנה לא ידועה – זוכה האוסקר מהרשלה עלי ("אור ירח", "בלש אמיתי, עונה 3") בן ה-45 יגלם את הערפד הנלחם בכוחות האופל, בנעליים הגדולות שהשאיר אחריו ווסלי סנייפס שבעוד כמה ימים יחגוג יום הולדת 57.

שיוכים: חדשות סרטים

[…] לטלויזיה שיפגשו באופן ישיר את העלילה הקולנועית (למשל "וונדה-ויז'ן", "לוקי" ו"הפלקון וחייל החורף&qu… שיתכתבו עם העלילה של "הנוקמים"). את הסרט יביים […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?