הסרטים הישראלים "ימים נוראים", "מאמי", "אפריקה" ו"מילים נרדפות" לפסטיבל טורונטו 2019

"ימים נוראים". יהודה נהרי הלוי.

"ימים נוראים". יהודה נהרי הלוי. צילום: עמית יסעור

ארבעה סרטים ישראלים התקבלו לפסטיבל טורונטו 2019 (ה-44 במספר) שבקנדה, והם "ימים נוראים" של ירון זילברמן על רצח רבין, "מאמי" של קרן ידעיה, "אפריקה" של אורן גרנר ו"מילים נרדפות" של נדב לפיד. "אפריקה" יוקרן במסגרת 'דיסקברי' ואילו שאר הסרטים יוקרנו במסגרת 'קולנוע עולמי עכשיוי'.

"ימים נוראים" עוקב אחר האירועים שהובילו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, מנקודת מבטו של הרוצח, יגאל עמיר (יהודה נהרי הלוי). הסרט מציג את מסעו של הרוצח בשנה שקדמה לאסון, דרך הכוחות החזקים שפעלו עליו ועודדו אותו, הן במישור הפוליטי והדתי, והן במישור המשפחתי והאישי. "מאמי" מעבד למסך הגדול את אופרת הרוק הקאלטית של שנות ה-1980 על קופאית צעירה מתחנת דלק בעיירה בדרום, שפציעתו של אהובה במלחמה משנה את חייה. היא נמלטת יחד עם ניסים המרותק לכיסא גלגלים לתל אביב הרחוקה, שם היא מקווה שהמזל יאיר להם פנים. "אפריקה" מספר על פנסיונר בן 68 שמתמודד עם אובדן הרלוונטיות שלו בישוב הקהילתי בו הוא חי, ויוצא למאבק שקט בניסיון להחזיר את החיוניות לחייו. בסרט משתתפת משפחתו של הבמאי. "מילים נרדפות", שהוא היחיד שכבר הוקרן בבתי הקולנוע בישראל, מספר על צעיר ישראלי אשר נוחת בפריז בתקווה שצרפת והצרפתית יגאלו אותו מהשיגעון הישראלי.

פסטיבל טורונטו יפתח ב-5 בספטמבר. אל ההקרנה של "ימים נוראים" תגיע דליה רבין, בתו של יצחק, יחד עם היוצרים, המפיקים וכוכבי הסרט. ב-26 בספטמבר יעלה "ימים נוראים" לאקרנים, ולכן הוא גם התחדש בטריילר רשמי ראשון.

צפו בטריילר של "ימים נוראים":

[…] הסרטים הישראלים "פרפרים" של יונה רוזנקיאר ו"אנה" של דקל ברנסון יתחרו במסגרת הסרטים הקצרים 'שורט קאטס' (Short Cuts) של פסטיבל טורונטו 2019 (ה-44 במספר) שבקנדה. הם מצטרפים לסרטים הישראלים העלילתיים "ימים נוראים" של ירון זילברמן, "מאמי" של קרן ידעיה, "אפריקה" של אורן גרנר ו"מילים נרדפות" של נדב לפיד שיוקרנו במסגרות אחרות בפסטיבל. […]

[…] הוקרן בפסטיבל טורונטו אשתקד ואף קטף את פרס אופיר לסרט הביכורים הטוב ביותר. לא […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?