דנה בלנקשטיין-כהן עוברת מהאקדמיה לניהול ביה"ס סם שפיגל, לאחר 30 שנות רנן שור

דנה בלנקשטיין-כהן במסיבת המועמדים לתחרות פרסי האקדמיה לטלויזיה 2016. צילום: רפי דלויה

דנה בלנקשטיין-כהן במסיבת הכרזת המועמדים לתחרות פרסי האקדמיה לטלויזיה 2016. צילום: רפי דלויה

הבמאית דנה בלנקשטיין-כהן פורשת מתפקיד מנכ"ל האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה, ועוברת לתפקיד מנהלת ביה"ס ליצירה קולנועית סם שפיגל בירושלים. זוהי סגירת מעגל לבלנקשטיין-כהן, שסיימה בהצטיינות יתרה את ביה"ס, ותחליף בתפקיד את המייסד רנן שור ששימש בו כבר שלושה עשורים.

גם כאשר נכנסה לתפקיד מנכ"לית האקדמיה, בישרה בלנקשטיין-כהן על סיום עידן בן 26 שנה בו נוהלה האקדמיה, מאז היווסדה, בידי אילנה שרון. דנה היא ילידת 1981, ומעבר לסיום בהצטיינות יתרה של סם שפיגל וכהונה בת שלוש וחצי שנים בתור מנכ"לית האקדמיה, היא ביימה שני סרטים קצרים – "כאבי גדילה" ו"קמפינג" שהשתתף בפסטיבל ברלין – ביימה את הסדרה "TEL-אביביות", ושימשה כעוזרת בימוי בין היתר בסרט "הבודדים" של רנן שור. היא נבחרה לתפקיד מנהלת ביה"ס באמצעות ועדת איתור, והועד המנהל של בית הספר קיבל את המינוי פה אחד.

יו"ר הועד המנהל של ביה"ס, אסף ויטמן, מסר: "דנה בלנקשטיין כהן הציגה בפני ועדת האיתור חזון משמעותי, עתיר תנופה ויצירתיות באשר לעתידו של בית הספר. היא מחוברת בנימיה לקצבו ולדופק ליבו של המוסד ומביאה עמה תשוקה ואנרגיה רבה להוביל את בית הספר עשורים קדימה, מתוך התמסרות טוטאלית לתפקיד, לצוות ובעיקר לתלמידים הנוכחיים והעתידיים. אנו מודים לרנן שור על 30 שנות ניהול יצירתי, פורץ דרך ואנרגטי, שהוביל את בית הספר לפסגת המצוינות העולמית."

דנה בלנקשטיין-כהן מסרה: "אני שמחה ונרגשת לקבל על עצמי את תפקיד ניהול סם שפיגל, מוסד חשוב ויקר לליבי, שיש לי הכבוד להימנות בין בוגריו. לאחר קדנציה מאתגרת ומשמעותית באקדמיה הישראלית לקולנוע וטלויזיה, אני רואה בתפקיד החדש שליחות אמיתית ופוטנציאל אדיר להשפעה חיובית על התפתחות הסטודנטים והבוגרים ברמה האישית והמקצועית והובלת הדור הבא של יוצרות ויוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל. אני נחושה להמשיך להוביל את בית הספר למצוינות, צמיחה ויצירה משמעותית שתיגע בקהל הרחב בארץ ובעולם."

בלנקשטיין-כהן תיכנס לתפקיד מנהלת ביה"ס בסוף אוקטובר 2019, עם פתיחת שנת הלימודים.

[…] של האקדמיה. היא החליפה את הבמאית דנה בלנקשטיין-כהן, שפרשה בתום 3.5 שנים ועברה לניהול ביה"ס לקולנוע סם שפיגל לפני […]

[…] ואת הקולנוען ניצן גלעדי. "עם פרוץ המשבר," מסרה מנהלת ביה"ס דנה בלנקשטיין-כהן, "היה לנו חשוב לתת ביטוי יצירתי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?