קופות: "מלפיסנט 2" בצמרת עם בכורה קשה; "איש מזל התאומים" יפסיד כסף; "ג'וקר" מתקרב לשיא

"מלפיסנט 2: אדונית הרשע". סאם ריילי, אנג'לינה ג'ולי, אל פאנינג.

"מלפיסנט 2: אדונית הרשע". סאם ריילי, אנג'לינה ג'ולי, אל פאנינג.

אמנם "מלפיסנט 2: אדונית הרשע" הצליח להעפיל לצמרת טבלת שוברי הקופות של סוף השבוע בצפון אמריקה, ולהדיח את "ג'וקר" (מה שהמתחרה "זומבילנד 2: יריה כפולה" לא הצליח לעשות), אבל זו הצלחה מוגבלת מאד. ראשית, הסכום שגרף הסרט בבכורתו הוא כמעט חצי הסכום של קודמו, רק 36.9 מיליון דולרים בקרב 3,790 בתי קולנוע, על פי הערכות (למול ה-69.4 מ"ד של קודמו). שנית, הערכות התעשיה ואפילו הערכות האולפנים להכנסות הסרט היו גבוהות הרבה יותר (כ-45 מ"ד). ושלישית היא העובדה שהפקת הסרט עלתה בערך 185 מיליון דולרים (לפני הוצאות שיווק), מה שגורם למקורות של וראייטי לומר שדרושות לו הכנסות של מעל חצי מיליארד דולרים מסביב לעולם כדי להפוך לרווחי.

חצי מיליארד דולרים אינם משימה בלתי אפשרית. הסרט הקודם הכניס הרבה כסף מסביב לעולם – כ-758 מיליון דולרים (זו הסיבה שהוא קיבל סרט המשך), ורובם (כמעט כפול) הגיעו מחוץ לצפון אמריקה. עוד איתות לכך שההכנסות מחוץ לצפון אמריקה עשויות להוות 'תיקון' להכנסות בתוכה: הבכורה הגבוהה ביותר מחוץ לצפון אמריקה היתה בסין, ושם הסרט הכניס 22.4 מיליון דולרים, שהם גידול של 15 אחוזים מהסרט הקודם. בסך כל ההכנסות מחוץ לצפון אמריקה בסופ"ש הבכורה עומדות על 117 מיליון דולרים.

"ג'וקר". חואקין פיניקס.

"ג'וקר". חואקין פיניקס.

בחזרה לטבלת שוברי הקופות של צפון אמריקה, שם ניצב סרט דרמה-פשע "ג'וקר" עם ירידה (די גבוהה) בת 47.6 אחוזים מהשבוע שעבר, שהיא תוספת של 29.3 מיליון דולרים בקרב 4,090 בתי קולנוע, על פי הערכות. בסך הכל ב-3 שבועות גרף הסרט 247.3 מיליון דולרים. מחוץ לצפון אמריקה הכניס הסרט עוד 107 מיליון דולרים שהסתכמו ב-491.3 מיליון דולרים, ובסך הכל הוא עומד על 738.6 מיליון דולרים מסביב לעולם. עם הסכום האדיר הזה, הוא עומד לעקוף את "דדפול" (783 מ"ד) ולהפוך לסרט המוגבל למבוגרים בלבד (בדירוג R) המכניס ביותר מסביב לעולם, ויש הצופים כי הוא יעלה את הרף משמעותית, אולי אפילו עד 900 מיליון דולרים. מי שתוהה אגב מה עם "דדפול 2" – אז אמנם הוא הגיע ל-785 מיליון דולרים (לא שזה משנה הרבה בשביל "ג'וקר"), אבל כ-47 מיליון מהם הגיעו מהפצה מחודשת בגרסה מצונזרת המתאימה לילדים מגיל 13 ומעלה (PG-13).

"זומבילנד 2: יריה כפולה". אמה סטון, אביגיל ברסלין, וודי הארלסון, ג'סי אייזנברג.

"זומבילנד 2: יריה כפולה". אמה סטון, אביגיל ברסלין, וודי הארלסון, ג'סי אייזנברג.

ושוב אל צפון אמריקה, במקום ה-3 ניצב סרט הקומדיה-זומבים "זומבילנד 2: יריה כפולה" שהכניס בבכורה 26.8 מיליון דולרים בקרב 3,468 בתי קולנוע, על פי הערכות. זה אמנם המקום השלישי בטבלה של סוף השבוע, אבל זה גבוה יותר מקודמו (24.7 מ"ד), שזה הישג יפה לכשעצמו – ובמיוחד שחלפו עשר שנים מאז.

סרט האנימציה "משפחת אדמס" הוסיף 16.3 מיליון דולרים בקרב 4,102 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 57.1 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט המד"ב "איש מזל התאומים" שהירדרדר למקום הזה רק בשבוע השני שלו, וגם הוריד 59.6 אחוזים בהכנסותיו, שהם תוספת של 8.3 מיליון דולרים בקרב 3,642 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 36.3 מיליון דולרים, ועוד 33.4 מיליון משאר העולם (21 מתוכם מסין), שמצטברים יחד (כולל הכנסות השבועות הקודמים בחו"ל) ל-118.7 מיליון דולרים. זה לא טוב בכלל לסרט שרק עלויות ההפקה שלו (כולל עלויות יצירת הגרסה הצעירה של וויל סמית' באמצעים דיגיטלים) נאמדות בכ-140 מיליון דולרים, וזה עוד לפני הוצאות השיווק. יש האומדים את ההפסד הצפוי לסרט בכ-75 מיליון דולרים, ולפחות הוא מתחלק בין ארבע (!) חברות הפקה (בינהן פאראמאונט ועליבאבא).

אם לרדת קצת בטבלה אל ההפצות המצומצמות, אז דרמת-האימה "המגדלור" המדוברת מהפסטיבלים, הכניסה בבכורתה כ-419.8 אלף דולרים מכובדים בקרב 8 בתי קולנוע. וסרט הדרמה-קומדיה המדובר גם הוא, "ג'וג'ו ראביט", הכניס בבכורתו 350 אלף דולרים מכובדים גם כן בקרב 5 בתי קולנוע. שני הסרטים אמורים להגיע למקסימום של 500 ו-55 בתי קולנוע, בהתאמה.

שיוכים: שוברי קופות
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?